PPRuNe Forums - View Single Post - Jobb i Norge
Thread: Jobb i Norge
View Single Post
Old 13th Jul 2010, 10:06
  #13 (permalink)  
Guttn
 
Join Date: Aug 2007
Location: @ some hotel far away from everything
Posts: 734
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Init, jeg hadde allerede fått ja fra 3 andre selskap da jeg ble invitert på NAS intervju. Var interessert i å høre hva de hadde å si, og for min del har det aldri vært aktuelt å betale meg inn i en jobb. Ja, dette var for all del et luksusproblem, men for å være helt ærlig ble jeg ikke mer interessert i å fly for de etter intervjuet. Men det er da meg. Skrudd på en viss måte. Ble også tilbudt jobb på en "gris" for et nystartet asiatisk selskap som ville sponse TR mot 3 års binding. Lønna var dessverre for dårlig til å kunne overleve, så det ble med det. Nå er de Asias største lowcost selskap...Caravan ja. Jeg betalte heller ikke for utsjekk på den. Den gang var prosedyren at man fikk teknisk kurs og fløy på line med linetraining kapteiner og instruktører helt til man var klar for skilltest. Den betalte også selskapet. Fikk også lønn og diett for dagene jeg fløy, for selskapets flygesjef den gang var fast bestemt på at å kreve at de nyansatte betalte utsjekk var en uting. Du vet vel forresten hvem dette er. Rart hvordan ting utvikler seg. Men, nei, jeg har aldri betalt for å få meg jobb, hvis man da ikke regner med CFI i USA for å få kunne søke på instruktørjobber i hele USA.

Men vi tar oss en skål neste gang
Guttn is offline