PPRuNe Forums - View Single Post - Luftfartskolen - Torp - teori undervisning en stor vits! Rett og slett for daarlig!
Old 10th Jun 2010, 18:48
  #1 (permalink)  
MagicTiger
 
Join Date: Apr 2010
Location: PlanetEarth
Age: 44
Posts: 94
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Luftfartskolen - Torp - teori undervisning en stor vits! Rett og slett for daarlig!

Jeg har for kort tid siden gjennomfort fulltids ATPL undervisning ved et engelsk universitet paa ATPL teorien, jeg ville bruke det som et kurs for aa forbrede meg til teorieksamene i Norge, og som et supplement til Luftfartskolens fjernundervisning.

Etterhvert som jeg begynte aa gaa gjennom en del av brevene som skulle besvares, saa viste det seg at mange av sporsmaalene for det forste var ikke engang pensum i Oxford bokene, og tillegg saa var de skrevet paa saa daarlig engelsk at ikke engang faglaerene ved ATPL skolen min kunne forstaa hva sporsmaalet eller svaret betydde!

Jeg gikk ut med et snitt paa 95% paa alle fagene ved skolens eget test system, og har engelsk som mitt andre morsmaal.

Saa for alle de som tenker paa ta fjernundervisning ved Luftfartskolen paa Torp - en liten advarsel, det er mange veldig mye bedre teori kurs - dere som bruker PPRUNE, vet sikkert godt om mange i utlandet selv, og f.eks i England finnes det meget gode modular skoler, som er billigere og av hoyere standard enn Luftfartskolen paa Torp. CPL + IR + ME koster rundt 200.000 kroner, dvs. du sparer rundt 100.000 kroner i forhold til Luftfartskolen.

Min misnoye var at det var saa mange sporsmaal i de forskjellige fagene, som virket som det var daarlig oversatt til engelsk, saa daarlig at dersom man har brukbare engelsk kunnskaper, saa var det faktisk vanskelig aa forstaa sporsmaal og svar.

Har et eksempel her, angaaende Solenoids og Relays! Svaret er fullstending paa jordet, for aa si det paa enkelst norsk.

Spørsmål 10. What are the usage of solenoids and relays?

|------|[1.00] To control and route high currents away from
hazardous material or fluids.
|------|
| ( ) |
|------|[0.00] To control and route high voltages away from
hazardous material or fluids.
|------|
| (*) |
|------|[0.00] To control and route high magnetic outputs away
from hazardous material or fluids.
|------|
| ( ) |
|------|[0.00] To control and route high electrical pressure
away from hazardous materials or fluids.
Lærerens kommentar:
Solenoids and relays are remotely controlled switches. By switching a
small current from the flight deck a large current can be switched at
the solenoid or relay. Although not specifically explained as an
example in the book - alternative a) is the only correct answer if
you look closely at alternatives b), c) and d).
MagicTiger is offline