PPRuNe Forums - View Single Post - Norwegian Express. Nytt norsk selskap.
View Single Post
Old 19th Mar 2010, 17:22
  #50 (permalink)  
what ever
 
Join Date: Mar 2010
Location: SCANDINAVIA
Posts: 1
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
De fleste af os herinde er vel piloter, og det er sjovt at diskutere/snakke om alt muligt inden for flyvning. Men burde enhver tiltag ikke glæde enhver pilot? Jo, man er vel et eller andet sted bange for at det skal gå ens firma dårligere med mere konkurence, men sådan er luftfart(som så mange andre områder). Omvendt kan man glæde sig over flere arbejdspladser.

Måske har nogle selskaber mere erfaring med at flyve på de mindre pladser i Norge, men jeg tror bestemt ikke at selskaberne sætter liv og lemmer på spil. De har det der skal til. De har SOP, performance beregninger, piloter der er uddannet osv osv. Ellers fik de jo ikke lov. Piloter skal også følge reglerne med hensyn til flyveregler og procedure, og skulle kunne tage nogle gode beslutninger. Man skal starte et sted, og derfor er det vigtigt at kaptajnerne viser sig som gode eksempler og lærer fra sig, så en god og sikker kultur fastholdes. Det kan godt være at man i andre lande ikke "vil" have denne kultur, og at co-piloter skal holdes nede, men vi snakker om flyvning i Norge, og jeg kender ikke et eneste selskab der beflyver Norges mindre pladser, som ikke har denne kultur. DOT blev nævnt tidligere, men DOT i Røros har kun norske og danske piloter.

Alt i alt er jeg tilhænger af et nyt selskab, giv dem en chance. Det kan godt være jeg kører på et andet cykelhold, men jeg ønsker dem da klart held og lykke, og det kommer ikke til at gå ud over sikkerhedden.
what ever is offline