PPRuNe Forums - View Single Post - Norwegian Express. Nytt norsk selskap.
View Single Post
Old 19th Mar 2010, 09:02
  #48 (permalink)  
Tunfisk
 
Join Date: Feb 2010
Location: BC
Posts: 31
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Leser mye pprune, skriver sjelden, men i gjengangere her på pprune, som på død eller liv forsvarer statssubsiderte widerøe opp til sin hals begynner jeg å bli riktig så kvalm av.

Om det er snakk om Norwegians operasjoner, eller i dette tilfelle; et selskap som prøver å gi nord Norge et bedre tilbud blir snakket nord og ned, men forskjellige innbakte spydigheter. ” men man må også se konsekvensene av hva man holder på”, er en av slengbemerkningene jeg er så kvalm av.

Hadde det vært fri konkurranse fra begynnelsen, hadde bilde sett annerledes ut i dag. 10 år med flere millioner i statssubsider hvert år, ikke rart widerøe gjør det bra. Selv en apekatt i ledelsen klarer å få et selskap til å rulle når de vet pengene kommer løpende.

Så når en ny aktør kommer på markedet, men private investeringer og nye løsninger, da er det å grave seg ned i skyttergraver, og prøve å finne mest mulig negativt å spy ut, om det gjelder flytype, kjøpe erfaring etc.

Selv flydd i nord Norge, og i Kanada, ser selv likheten med bostedsproblematikken, og vet personlig at de selskapene som strever med å overleve der oppe, ikke for så mye som et rødt øre fra staten, men overlever å konkurrere blant hverandre og gi best mulig tilbud til kunden, både på pax & frakt siden.

Skjønner den vanlige mann i Mo i Rana, Brønnøysund , Mosjøen, etc som er lei av å betale en flybillett, til samme pris som en østlending betaler Oslo – New York. Så jeg ønsker NOEX, eller hva de vil kalle seg velkommen, dette vil uten tvil komme kunden til gode.

Tunfisk.
Tunfisk is offline