PPRuNe Forums - View Single Post - Norwegian Express. Nytt norsk selskap.
View Single Post
Old 8th Mar 2010, 09:26
  #17 (permalink)  
dire straits
 
Join Date: Mar 2006
Location: another planet
Posts: 41
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Vet ikke helt hva jeg skal tro?
Tror markedet vil være åpent for litt service, sjæl vil jeg i disse lavkost-tider gladelig betale en hundrings eller to ekstra for litt service, ett ord som etterhvert har fått en litt vag mening i luftfart. Det er slettes ikke nødvendig og lønne kabinbesetning på WF/SK nivå men allikevel opprettholde en OK lønn for de to som skal benyttes på hver flyvning. I det store utlandet fløy/flyr VLM med to i kabinen på F50 og sånt legger kunder merke til, der ble det også brukt porselen og ekte bestikk.
Hva angår flyvere og erfaring, her skal man trå forsiktig. De fleste ulykker og hendelser i WF er vel resultat av "smart" lokalkjent besetning som mener deres kunnskap gjør dem kvalifisert til å ta sjanser, korriger meg om jeg tar feil. WF pilotene er ikke bedre enn andre piloter, de flyr bare daglig i ett annerledes scenario. Om man starter med en god SOP og virkelig sørger for å holde "cowboyene" borte så tror jeg at etthvert selskap er kapabel til å trafikkere oppe i nord hvor det er "så vanskelig og værhardt".
Tror selv nordlendingenes berømte tålmodighet vil få problemer med flyvninger på over to timer i en ATR, turbopropper er ikke noe særlig om det blir mer enn halvannen time uansett hvor komfy de er. Vil ikke dømme dette nord og ned, men velger å stille meg litt avventende til det.
Samtidig er jeg 100% enig i resonnementet om at WF trenger konkurranse og ser gjerne at dette lykkes, jeg ønsker "express" lykke til!
dire straits is offline