PPRuNe Forums - View Single Post - Norwegian Express. Nytt norsk selskap.
View Single Post
Old 6th Mar 2010, 21:50
  #12 (permalink)  
Guttn
 
Join Date: Aug 2007
Location: @ some hotel far away from everything
Posts: 734
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Crossunder; godt sagt! Det er flere ting mellom himml og jord som avgjør den endelige billettprisen. Vi husker for ikke altfor lenge siden at Katoair og Coastair fikk tildelt anbudsruter, og vi vet også hvordan det gikk. Det at operasjonen er ganske mer krevende mht stick and rudder og lokalkunnskap om værforhold (hva som skjer og når under hvilke forhold) gjør det enda mer nødvendig å holde treningen in-house fra første stund. Man er ansatt. Man får betalt. Og man går gradene. Og til slutt er man kaptein, og læringen fortsetter for en dag er aldri helt lik en annen. Derfor er det uheldig, enda mer enn bare den delen som går inn på sosial dumping, hvis (jeg sier hvis siden jeg ikke vet enda, men har mine anelser) også flytreningen til dette nye selskapet blir overlatt til den enkelte.

Blue06; godt sagt du også!

Blu Ray, nå ble jeg nysgjerrig! Hva er disse fantastiske betingelsene du snakker om? Meg bekjent så er dette noe som forandrer seg litt etter behov. Flott at alle nå får fast ansettelse - slik det burde være - men for under ett år siden var det 6 måneders kontrakter som gjaldt. Litt vanskelig å forholde seg til noe som stadig vekk forandrer seg, men det virker som om de er på rett spor mht fast ansettelser.

Har hørt mye rart angående bakgrunnen til denne ledergruppen deres (express sin), men hear-say er hear-say. Men om det stemmer at den ene er luftfartsinspektør som går ut og sier at de skal ta SK/WF så er det en uheldig måte å ordlegge seg på offentlig.
Guttn is offline