PPRuNe Forums - View Single Post - Norwegian Express. Nytt norsk selskap.
View Single Post
Old 6th Mar 2010, 13:27
  #11 (permalink)  
Crossunder

Aviator
 
Join Date: May 2001
Location: Norveg
Posts: 483
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Bra med konkurranse, men hvis dette er liv laga for en nykomling (noe jeg tviler sterkt på), kan det jo umulig være bra for kortbanenettet og de brukerne som er avhengige av dette? Meltveit Kleppa etterlyser flere aktører med lavere priser, og det viser jo hvor lite hun høna der skjønner av kortbaneoperasjonen. Totalbildet mangler fullstendig: Hvis WF mister inntekter fra regionalnettet og de kommersielle rutene til Norwegian Express eller noen andre, vil de jo bare måtte legge inn høyere priser på de andre rutene neste runde?! (De gode, kommersielle og regionale rutene finansierer nok de mindre gode rutene slik det er i dag...) Da har Kyllingmarkene tatt ett steg tilbake.
WF står for erfaring og sikkerhet. De har know how, utstyr, organisasjon og struktur som er uslåelig. M.Kleppa bør passe seg så hun ikke ender opp med å dele ut for mye til half-assed operators med null erfaring og kompetanse. Dette har man prøvd før, opptil flere ganger. Jeg vet sannelig ikke om jeg hadde turt å sitte på med en nyoppstartet DOT-lignende hobbyoperatør med underbetalte, underkvalifiserte og dårlig trente piloter i dårlig utstyr. For det er dette som kan komme til å skje. I tillegg finner man så ut at det faktisk ikke er godt nok belegg til at flere operatører skal klare seg økonomisk! Nykomlingen(e) kaster så inn håndkledet først pga null egenkapital, og så kommer WF inn med sin pris for å ta over. And I can love you one thing: Det blir ikke billig!
Så kan det jo faktisk hende at man presser WF til å senke prisene og i siste instans forverrer betingelsene for de ansatte. Dermed er det ikke lenger en attraktiv arbeidsgiver, folk sier opp, og man mister den stabile gruppen med erfarne folk. Hurra.
Crossunder is offline