PPRuNe Forums - View Single Post - Norwegian nå og fremover?
View Single Post
Old 16th Feb 2010, 10:29
  #78 (permalink)  
Albicilla
 
Join Date: Dec 2008
Location: Rostered monthly
Posts: 47
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Guttn:

De gode gamle rådene om å fly fallskjermhoppere, instruere og i starte i de små selskapene er vel og gode. Men med dagens situasjon er det også bortimot klin umulig. Når det er så mange om beinet i som det er i dag skal det utrolig mye til for å starte i det små. I mange tilfeller er det faktisk det å kjøpe seg inn som er den eneste muligheten. Ikke nok med det, men folk står jo i kø for å få lov til å kjøpe seg inn. Når drømmen til en nyutdannet pilot i Norge er å bli utvalgt blandt tusenvis av andre på lista til NAS, for å få lov til å betale seg inn så blir det bare sørgelig. "Gratulerer, du har blitt utvalgt til å få lov til øke gjelda di med 200 000 for å jobbe hos oss."

Det gjelder jo ikke bare NAS heller. For å være konkuransedyktig og holde kostnader nede, så må jo de andre selskapene kjøre samme linja. Om noen år så er det allmenn praksis at man betaler for egen rating. Mark my words.

Jeg tar med meg ATPL bøkene og går i dvale i vente på bedre tider. Teorien kan jeg holde ved like gratis. Flyvingen har jeg ikke råd til. Ikke dermed sagt at jeg har gitt opp. For det gjør jeg aldri. Det er det som er belastningen med å være fly-idiot.
Albicilla is offline