PPRuNe Forums - View Single Post - Ben Air
Thread: Ben Air
View Single Post
Old 17th Jan 2010, 22:38
  #9 (permalink)  
SCAT-man
 
Join Date: Sep 2009
Location: Norway
Posts: 10
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Det har skjedd mye (eller lite, alt etter som man ser det) i BenAir siste årene. Eneste faste ruta de har idag, som jeg vet, er OSL-KRS for DHL. Standby-crewet for SAS på OSL forsvant jo også etter at WestAir overtok postflygingen. Ser du 4 år tilbake så var det faste ruter både ut fra Bodø og Bergen, i perioder var det også baser på Torp og i Stavanger.
Minstelønna som styrmann (fast ansatt) økte fra 13500,-/mnd til 15000,- i 2005 (eller var det 2006?). Hvorvidt de har økt ytterligere vet jeg ikke. Tror de fortsatt har litt fallskjermflyging for forsvaret på Rena, og så ryktes det at det er noe annet de også skal fly for forsvaret, men vet ikke helt hva det er snakk om.

Ikke at jeg er så godt inne i markedet for C-208 i Norge, men jeg tror behovet er der, bare selskapet er villig til å se seg litt om. Det virker som de har resignert litt.
Jeg tror Nord-Norge f.eks, fortsatt har behov for Caravan, men utfordringen er å flette dette sammen med minimum av crew. Det er ikke så enkelt når det skal flys både på dag- og natterstid, gjerne korte ruter, og det skal samtidig tjenes penger på det.
Et annet problem, eller det VAR ihvertfall et problem, er at de priser seg altfor høyt. Kunden gikk heller til konkurrenten som flyr B-100/200 fordi de er/var billigere.

Men sånn blir det vel gjerne med gjerrige dansker bak "spakene"
SCAT-man is offline