PPRuNe Forums - View Single Post - Norwegian nå og fremover?
View Single Post
Old 17th Jan 2010, 19:12
  #45 (permalink)  
Guz666
 
Join Date: Aug 2007
Location: At home
Posts: 1
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Hej,
Kan inte svara på särskilt många av dina frågor, men jag kan bidra med det lilla jag vet. Blev själv kallad till intervju i förra veckan och ska få svar kommande vecka om resultatet. Hela processen är extremt avslappnad; Kort intervju i lugn atmosfär. Inga tekniska frågor eller försök att sätta dig på prov, bara ett sätt för bolaget att få reda på lite mer om hur du är som person. Referenser är extremt viktigt för Norwegian; För att överhuvud taget komma på intervju är det i princip ett krav att du har väldigt bra referenser inom företaget.
Beskedet jag fick är att de just nu intervjuar piloter för att ha en "pilotpool" med godkända kandidater att plocka ur när det är dags för kurser framöver. De sa att det kan bli kursstart om några veckor och det kan också dröja så länge som 14 månader!! När det gäller baser så är alla baser aktuella, inga besked där heller.
Vet inte hur många som blir intervjuade, men jag vet att de flesta som varit på intervju blir erbjudna jobb efteråt. Ingen aning om hur många som kommer få jobb i år, men de har redan anställt 15-20 ex-SAS piloter och 60 piloter som tidigare jobbat på Norwegian.se och på "sommar-kontrakt" under 2009.
Mitt hetaste tips för alla intresserade är att ligga på de eventuellt kontakter/referenser som du har på Norwegian. Det är ganska kaotiskt på personalavdelningen; Det lönar sig att vara envis och tjata!
Lycka till!
Guz666 is offline