PPRuNe Forums - View Single Post - Jobbmarked i Norge de kommende årene?
View Single Post
Old 1st May 2009, 10:39
  #24 (permalink)  
Crossunder

Aviator
 
Join Date: May 2001
Location: Norveg
Posts: 483
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Men FFS da! Hvis man har lyst til å bli pilot - da satser man på det. Om ikke annet for å ha prøvd det og erfart gjennom egne økonomiske tap, skilsmisser og hard times at det egentlig ikke var noe å satse på. Send et PM til Vmu, så får du en brutal overhøvling med råd om å heller satse på landstryking eller å selge vaffler på Domus i stedet

For min egen del skulle jeg ønske jeg hadde valgt noe annet på lang sikt, men ville samtidig ikke vært uten erfaringen fra de selskapene jeg har jobbet i. Jeg endte opp med 615k i banklån da jeg var ferdig i -98, men fikk jobb rett etter utdanningen og har vel egentlig aldri hatt store problemer. Meeen..du stiller dårlig hvis du vil ha deg hus og bil i tillegg. Dagens startlønner rundt omkring er til å grine av (muligens unntatt i WF faktisk ). Det som ødelegger litt for de yngste i dag, er at Sterling pumpet hundrevis av ratede, erfarne piloter ut til trengende operatører. Det er vel snart over 100 kontraktspiloter i DY (i tillegg til de drøyt 300 fast ansatte) - mange fra St. Erling...

Jeg kan bare støtte 2beers innspill: ikke blakk deg uten backup! Ta en "ordentlig" utdanelse først. Spar opp litt penger, eller jobb ved siden av, slik at du slipper å måtte leve på lut og kaldt vatn i utlendighet halve livet. Alternativt, sats på UiT, der du får hele skiten sponset, får deg en bachelor i tillegg, og kan satse bredere innen luftfart.
Crossunder is offline