PPRuNe Forums - View Single Post - Pressemelding fra SAS 17.4.2002
View Single Post
Old 26th Apr 2002, 22:52
  #30 (permalink)  
too low flaps
 
Join Date: Apr 2002
Location: Norway
Posts: 15
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Atc 107 og Aerosmith!


Pr. produserte flytime er SC konkuransedyktig i forhold til sine konkurenter QI og WF.
Jeg ser bort i fra Skyways fordi de er etter min mening i en særstilling hva pilot lønninger angår. Problemet oppstår når SAS legger sine overhead cost på toppen. At SAS velger å
outsource i stedetfor å slanke organisasjonen mener jeg er merkelig. SAS/SC står stadig for en mindre andel av produksjonen innenfor SAS-group, og da blir overhead cost relativt sett høyere.

At pilotene i SAS/SC går rundt og tror de er gud’s gave til luftfarten tror ikke stemmer.
(Jeg gjør småfeil nesten hver gang jeg er på arbeid) Vi er nok mer opptatt av å trygge arbeidsplassene, ha en OK lønn, samt å ha en fritid som balanserer arbeidstiden.

Jeg synes det er for jæ..... at mange av mine kollegaer nå bli henvist til arbeidsledighet når jeg vet at disse arbeidsplassene blir overført til WF, JZ og QI.

Vær klar over èn ting: Det er en liten gruppe personer som sitter i hverandres styrer. (SAS/SC, WF, BU, QI, og JZ + Air Botnia.) Disse personene samarbeider om å presse pilotforeningene i sine respektive selskaper. Så - istedetfor å slenge sarkasmer til hverandre, kan vi jo heller komme med forslag til hvordan vi kan møte denne trussel.

Jeg tror nok at mange kollegaer vil finne ut at det finnes mange andre intressante yrker dersom man etter hvert skulle ende opp på arbeidsbetingelser som f.eks Skyways. Det vil i allefall jeg.
Jeg håper pilotforeningene klarer å stoppe det.



P.S Det vi være interessant å vite hvor dere jobber hen?
too low flaps is offline