PPRuNe Forums - View Single Post - Widerøe opptak
Thread: Widerøe opptak
View Single Post
Old 31st Dec 2008, 14:09
  #36 (permalink)  
Guttn
 
Join Date: Aug 2007
Location: @ some hotel far away from everything
Posts: 734
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Jager34, jeg tror han mener at en DHC-8-103 har en accelerate/stop distance og en accelerate/go distance som, iallefall på papiret, gjør det mulig å fly på 800m baner. Ikke at man alltid kan ta av eller lande med maks vekter, men at man alltid kan kalkulere balanced field Dette, har jeg hørt, kan man ikke få til med en B-200.... Vet ikke om det stemmer helt, me det er nok det som menes med "å risikrere livet".

Uansett, så er begge arbeidsplassene for å regne trygge når det gjelder luftfart. Betingelsene er konkurransedyktige vs større operatører (da mener jeg med større fly). Man kan ikke få i pose og sekk, så man må gå for det som passer sin egen livssituasjon og karriereønske.

Kanskje det aller mest positive man kan si om WF er at kommer man inn der så blir man der til man går av med pensjonen. Det er ytterst få som slutter, og noen av de som har sluttet har kommet tilbake. Det sier en god del. At man flyr på anbud er også en annen viktig faktor når det gjelder jobbsikkerhet. Hva som blir SAS` framtid er selvfølgelig spennende og kommer helt sikkert til å påvirke selskapet på en eller annen måte. Nye eiere? Er ikke snakk om det foreløpig.

Lykke til til alle som skal på opptaket om 2 uker
Guttn is offline