PPRuNe Forums - View Single Post - JAR classe 1 medical
View Single Post
Old 20th Nov 2001, 22:35
  #3 (permalink)  
Flying French Boy
 
Join Date: Mar 2000
Location: Luton
Posts: 35
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Question

Salutatous,

Rapide présentation de ma pomme , je suis un jeune élève-pilote (privé), aspirant Pilote Pro mais..... myope .

J'ai dernièrement lu ceci sur le site de la CAA, au chapitre "JAA first class medical requirements":

Your visual acuity (the ability to see letters on a chart at 6 metres) must be at least 6/9 in each eye separately and 6/6 using both eyes together, with or without glasses or contact lenses (correction). If you wear correction the refractive error must not exceed +3.00 to -3.00 dioptres in the most ametropic meridian (the worst axis - taking into account any astigmatism).

However, if you are over 25 years old, or can show stability of refraction over the last 3 years (an unchanged glasses’ prescription), a refractive error between -3.00 and -5.00 dioptres in the most ametropic meridian is acceptable.
Est-ce que ces critères (JAA d'après le site de la CAA donc) sont en application en France ? Et si non, puis-je passer une visite Classe 1 JAA aux UK et ensuite suivre une formation en France (ou dans un autres état JAA d'ailleurs).

Innocement je pense que oui (harmonisation, ça veut bien dire ce que ça veut dire, non ?), mais bon, avec la DGAC, je me méfies un peu .

Merci d'avance pour vos réponses,
Pierre-Maxime

[ 20 November 2001: Message edited by: Ptitnemo ]
Flying French Boy is offline