PPRuNe Forums - View Single Post - Is this "Scandinavian" forum necessary ?
View Single Post
Old 18th Dec 2000, 15:05
  #13 (permalink)  
dk-DP
Guest
 
Posts: n/a
Post


NIK,

Der er vel flere grader af anonymitet. Som jeg skrev til dig, synes jeg det optimale er en mellemting - men det er måske i virkeligheden det du vil gennemføre på SAF ?

Man kan vælge mellem følgende:

1)

Fuldstændig offentlighed:

Man skal bruge sit rigtige navn, og det kontrolleres pr brev hvem man er. Ens handle er ens rigtige navn.

2) Som ovenstående, men man kan vælge f.eks. en 3-bogstavsforkortelse - den kan man trods alt ikke slå op i telefonbogen

3) Som 2), men helt valgtfrit brugernavn. Det vil sige, moderator/ejer kender stadig alles identitet, og hvis man skriver noget der overskrider en hvis grænse, så har dem der er "trådt på" ret til - via webmaster - at få oplyst hvem man i virkeligheden er.

4) Anonymitet, hvor man kun kan spores via IP adresse (som idag)


Jeg støtter 2) eller 3) - dvs, "ingen" ved hvem jeg er, med mindre jeg selv siger det, eller hvis jeg skriver noget krænkende eller personligt.


Men hvor går da grænsen ?

Hvis jeg er pålagt, at min løn er hemmelig, og jeg på forespørgsel poster hvad jeg tjener, skal min arbejdsgiver da have adgang til at se hvem jeg er ?

Hvis jeg skriver, at der er sikkerhedsbrist i det firma jeg er i, skal jeg da også "afsløres" ?

Hvis jeg skriver om optagelsesprocedurer eller egne oplevelser i forbindelse med samme, hva så ?

En ting er karierremuligheder, en anden ting er personangreb fra folk på nettet der ikke har andet at lave - som f.eks. at ringe midt om natten, sende obskøne emails etc. Jeg er f.eks. blevet advaret mod at lægge billeder af min familie (specielt børn) på nettet - fordi der har været sager, hvor det har ført til bortførelser af børn etc. Don't ask why, men folk har forskellige lyster ...

Og jeg vil helst ikke kunne spores af hvemsomhelst, ved klik på et ikon med navn, adresse etc.