PPRuNe Forums - View Single Post - Noen fått jobb?
View Single Post
Old 9th Jul 2008, 14:43
  #141 (permalink)  
Crossunder

Aviator
 
Join Date: May 2001
Location: Norveg
Posts: 483
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Jeg tror mye avhenger av hva som skjer med Sterling framover. Hvis de går konken før Norwegian, tror jeg ikke det tar lang tid før vi ser en Norwegian-base på CPH og en liten ekspansjon fra OSL + RYG.
TUiFly Nordic ansetter jo også for tida. 20-30 mann hittil i år etter hva jeg har hørt, og de har visstnok hedget fuel ut 2009. Mulig de får litt økonomisk kompensasjon fra Boeing også, siden B787 er såpass forsinket.

Hvis SAS var all business, brukte de Widerøe litt med aktivt innenriks i Norge. En flåte med Q400 er uslåelig hvis man holder seg nede på en time-halvannen i flytid (innenfor Sør-Norge, f.eks.), og Norwegian ville fått seriøs konkurranse på både pris og antall avganger per timen. Men foreningene i SAS vil vel ikke dette (forståelig nok), så jeg tror vi i DY heldigvis slipper den konkurransen.
DY kunne selvsagt kjøpt Q400. Vi har endel folk med rating fra før av, men det koster mye å utdanne teknikere, piloter, instruktører, opprette egne stillinger for alle flygesjefer, lage dokumentasjon osv osv osv. Enhetsflåte er det beste.

Hva angår det opprinnelige spørsmål i tråden, så har jeg fått ny jobb ja, og følger jeg etter mine venner og begynner i CX over nyttår. Føler at DY er litt for shaky til å satse familiens framtid på... Da blir det en ledig plass i Norwegian! ;-)
Jeg trives også godt i Norge, men det er relativt lite å ofre et par-tre år i utlandet for å seinere kunne ha en mye bedre jobbsikkerhet og høyere inntekt.
Crossunder is offline