PPRuNe Forums - View Single Post - HJELP.
Thread: HJELP.
View Single Post
Old 26th Apr 2008, 14:47
  #30 (permalink)  
Zenith1blu
 
Join Date: Nov 2007
Location: Norway
Posts: 21
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Man kan si hva man vil om tilsynet og dets ansatte, men fakta er vel at det i likhet med alle andre bedrifter i dette landet sitter både kompetente og mindre kompetente personer og jobber der.
At sertifikat avdelingen ikke alltid har vært eller er like flinke og ikke minst serviceinnstilt har jeg flere erfaringer med selv. Sikkert i likhet med mange andre som har flysertifikat i dette landet. Enkelte ganger har det gått smertefritt og greit, andre ganger har det vært særdeles problematisk å få gjennom noe som helst. Jeg kjenner f.eks. folk som personlig har sett seg nødt til å kjøre inn med all dokumentasjon og sitte der til saken har blitt ryddet opp i.
Et annet og mye ferskere eksempel var en venn av meg som ikke fikk ut sine rettigheter etter en oppflyging, da tilsynet mente han ikke tilfredsstilte kravene. Det tok oss ti minutter med lesing i JAR-FCL for å finne ut at tilsynet tok feil. Han fikk også sine papirer når han viste til regelverket og fikk de til å innse at de tok feil.
Poenget er vel at de, som oss, gjør feil. Problemet er at de sitter med all makt, og vi har lite å stille opp med dersom vi er uenige. Husk at forvaltningsloven gjelder.
Zenith1blu is offline