PPRuNe Forums - View Single Post - HJELP.
Thread: HJELP.
View Single Post
Old 25th Apr 2008, 17:08
  #22 (permalink)  
Fokkersnagger
 
Join Date: Jul 2005
Location: Offset in the fjords
Posts: 17
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Westflyer,

det finnes helt sikkert en eller annen AIC som beskriver overgangen til JAR-sert, har ikke oversikt over disse, men de er nok på websidene til tilsynet. Som Cloud Surfer sier er det noen som faller mellom de gamle og de nye reglene, og da må den enkelte nasjonale myndighet prøve å få til nasjonale tilleggsregler slik at alle med BSL-sert får mulighet til å ta ut JAR-papirer etterhvert, slik som hensikten var opprinnelig. Blir interessant å høre hva de svarer deg.

TD.

Har ikke først og fremst prøvd å forsvare noen, men det blir litt banalt å hate alle i tilsynet bare fordi det ikke fantes multiple choice på 60-tallet. Har hatt stort sett positive erfaringer, ja, men er kanskje i mindretall (du uttaler deg i alle fall som du har resten av det norske pilotkorpset i ryggen, men du har sikkert jobba en mannsalder eller så i et norsk selskap og kjenner tydeligvis systemet fra innsiden). Jeg synes det var veldig greit med datidens essay-oppgaver, slik at jeg kunne svare på oppgavene med mine egne ord istedenfor å velge mellom 3 alternativer som var nesten rett alle tre. Men det var kanskje lettere spørsmål i FAA-systemet for 40 år siden enn dagens JAA-pensum (Det var jo mange som kom tilbake for ta CD-kurs og strøyk så det sang og forbannet seg på å hate Luftfartsdirektoratet (verket/tilsynet) og alle dets ansatte og kalle de bæsj og tiss og anale for resten av karrieren... Jeg har heller ikke til hensikt å være spydig, bare et ærlig svar)

Og, nei, ikke ansatt, men kunne kanskje tenke meg å fornye kontrollantrettighetene mine igjen, if time permits, uten å føle meg som en forræder av den grunn. Kjenner flere dyktige mennesker som jobba der før Bondevikregjeringen med Høyre i spissen presterte å tvangsforvise hele etaten så langt unna EU som mulig, - som en del av barnehageforliket med sosialistene (AP og SV) - de fleste har vel funnet seg nye jobber i sydligere strøk by now. Men dette vet du sikkert alt om...
Fokkersnagger is offline