Kort rapport:
28 stk deltok- 2 stk fikk tilbud om jobb(ei meget pen østerisk jente som var flyvertinne i Tyr + en engelskmann på 21)
16 stk strøyk på kunnskap. 7 stk til på psyko(noen kan ha strøket begge, men det er umulig for oss å vite da 11 stk hadde kunnskap etter psyko. Psyko's resultater er ikke klare før dagen etter, mens kunnskap gis svar etter 15 minutter. Var dette gresk, så kan jeg opplyse om at vi var delt i to grupper; 17 stk til kunnskap først og 11 til psyko først, og så byttet vi. Men de som hadde kunnskap først, fikk "NO" på lappen med en gang og kunne dra hjem samme dag
prøvene startet. Derfor som over)
Totalt sett var jeg og de fleste andre,selv om vi ikke klarte å nå opp i konkuransen, meget fornøyde med denne gjennomgangen. God trening i det minste.
Snakket med en engelskmann som hadde vært på -300 i 5 mnder. Han kunne opplyse at for de som vurderer å søke og tenker mulig pendling, som jeg gjorde forøvrig, er dette omtrent umulig.
Anbefaler de som er klare til å bo i Wien, til å gi Tyrolean en sjanse. Glem det som sies om at de er useriøse. Dette sies oftest av de som ikke klarte seg noe serlig bra på screeningen. Man skal være klar over at disse testene er ren uteliminering, ikke no annet. Du er ingen dårlig pilot selv om du ikke når opp her. Du kan tilogmed være kjempe inteligent(du vet din IQ er høy) men skåre dårlig på testene der nede.
Man kan tilogmed få en mulighet nr.2 etter 3-4 mnder. Det er ikke mange steder dette er tilfellet. Selv vurderer jeg det, etter å ha gått gjennom teorien(rakk ikke no særlig denne gang, 18 år siden siste teoriprøve for min del). Dessuten er det lurt å trene på noen av de klassiske psykotestene som er å få tak på.
Lykke til !