Nå ble jeg (dessverre!!) aldri ansatt i hverken SAS eller BU (huset var fullt - de hadde for mange, ikke for få...

, men når jeg søkte så fikk jeg avtalene fra begge selskap via kompiser som arbeider der. Jeg la de to lønnsskalaene inn i excel, og uansett hva enkeltpersoner må mene ut fra
sitt lønnstrinn; Gjennomsnittelig for hele lønnsskalaen så lå SAS 15,4% over BU - THAT IS A FACT! Når en i tillegg tar med diett-faktoren (som jeg har hørt om før, men først lest om i innlegget over), samt den enorme pensjonsforskjellen som var mellom SAS og BU (hvis dere tror det ikke var forskjell så spør SAS, flygerforbundet, eller for den del Asker og Bærum herredsrett!), så var forskjellen mellom de tidligere SAS og BU vilkår så ekstrem at en måtte være fullstendig senil, gal og det som verre var om en valgte BU vilkår..
Og; That IS a fact! Synd at dere i lynsje gjengen greide å rotte dere sammen og presse ut SK-pilot som vel var den eneste som kom med litt konkret info fra SAS til oss som gjerne vil inn der når dørene kanskje åpnes i det neste året...! Dessverre så er vel inntrykket her på PPrune at SAS piloter er seg selv nærmest, og ikke gidder å engasjere seg utenfor sine egne fora, men her hadde vi den første på mange måneder så vidt jeg har observert.... And now he is out.....
Og joda til dere i Norwegian og Widerøe; Jeg har lest vilkårene deres også, men hvis dere gidder å lese
hele avtalen deres, og sammenligne den med avtalen i SAS, så tror jeg nok dere også vil søke dere andre steder...