PPRuNe Forums - View Single Post - Ny SAS-strejk?
Thread: Ny SAS-strejk?
View Single Post
Old 31st March 2008 | 08:17
  #19 (permalink)  
Diper

From: oslo
Crossunder.
"Men siden det nå ble snakk om solidaritet og det å stå sammen, så kan jeg jo også f.eks. nevne alle de sympatiske og solidariske uttalelser jeg har hørt SAS-piloter har kommet med angående ex-braathensflygere (og Linjeflyg for den saks skyld). Her er det i overkant mange jeg har snakket med som utviser forkastelige holdninger overfor sine kolleger. det er ikke bare solidaritet innen SAS heller..."

Ex Braathensflygere ja!Som enkeltmennesker og piloter er de som deg og meg og alle andre, men som gruppe, sett ut i fra uttalelser og holdninger fra deres forening, ja da kan de dra til h.........
HVIS det blir noen form for aksjoner(lovlige) i SAS pilotkorps i nærmeste framtid, skal det bli interessant å se hvor solidariske exBU foreningen er. Ved tidligere tilfeller har de rottet seg sammen med ledelsen og melt sin egen kake.
De kom fra et konkursbo, ingen mistet jobben, alle beholdt sine baser, ingen ble degradert, alle gikk opp i lønn og pensjon. Når det er sagt............
det er ledelsen i SAS som har koreografien i denne suppa. Skape splid og usikkerhet er drivkreftene i personalpolitikken. Det skal bli spennende å se hva som skjer de nærmeste dagene.
Diper is offline  
Reply