PPRuNe Forums - View Single Post - MPL
Thread: MPL
View Single Post
Old 17th Mar 2008, 08:03
  #11 (permalink)  
Guttn
 
Join Date: Aug 2007
Location: @ some hotel far away from everything
Posts: 734
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
PICUS heter det ja

Dette gjør meg betenkelig; 70 timer sim er flott når man skal lære seg prosedyrer og IFR flyging. 40 timer i SEP er 5 timer under minimumskravet til PPL. Men under disse 40 timene i et fly som letter fra moder jord så har man alltid med seg en instruktør. Dvs man har alltid en back-up hvis ting begynner å gå den veien høna sparker. Man flyr aldri solo, og trenger strengt tatt ikke å stå for alle avgjørelsene man tar (her kommer det jo an på hvor langt instruktøren lar ting gå....). Man er beskyttet hele tiden. Og det er jo fine greier det. Men, den dagen på line som ting begynner å skje, f.eks. røyk i cockpit, motorbrann, trykkfall, u/s skipper, autopilot som førtidspensjoneres o.l., det er da man virkelig trenger basic flying skills, og det får man kun gjennom erfaring. Og før noen hopper på meg her; joda jeg vet at dette trenes og terpes i simulatoren (har vært gjennom det samme), men en simulator er kun en simulator - den kan settes i flight freeze. Det kan ikke et fly i lufta.

Men det er da bare mine synspunkter. Hører hva du sier Cloudsurfer, men er veldig skeptisk til dette.
Guttn is offline