PPRuNe Forums - View Single Post - Noen fått jobb?
View Single Post
Old 22nd Oct 2007, 08:24
  #23 (permalink)  
Jobhunter
 
Join Date: Aug 2007
Location: Norway
Posts: 94
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Stillingen jeg ble tilbudt er desverre besatt. Du må nok ha is i magen litt til.

Har flydd i mange år, men kjenner en god del som har fått jobber siden det siste året, og de sier det er forholdsvis få søkere i deres selskaper. Men det er på ingen måte mangel på folk. Men de fleste jeg kjenner søker stort sett i alle selskapene, så jeg tror disse kan forsvinne kjappt. De som har jobb tar heller ikke å sletter sine søknader hos selskapene de har søkt hos.
Tror fort selskapene kan få en overraskelse når de tar ringerunden.

Alle jeg kjenner har betalt ratingen selv.

Har noen bekjente som kjenner en SAS kaptein som går av i år, og han var på "pensjonist" kurs i regi av SAS. Har hørt de mister ca 70-80 per år fremover. Snakket med en Widerøe pilot som var i kø for å starte i SAS, og han hadde fått signaler på at de skulle hente inn de som hadde fått jobb i SAS tidligere. Men har ikke hørt noen dato for dette, så det kan selvsagt tenkes at det ikke skjer neste år

Forventer ikke selv å begynne i SAS, men all bevegelse i markedet er positiv!!! PPRUNE er tross alt et rykteforum, og det er positivt å høre om andre som kommer seg i lufta!!!
Jobhunter is offline