PPRuNe Forums - View Single Post - Jobs with selfsponsored TypeRatings
View Single Post
Old 21st March 2008 | 00:29
  #14 (permalink)  
topper74

From: on the dark side of the moon
"Edit: saa lige at du er fra Danmark, du har nok mere held med at spoerge paa pilots.dk, der er hele forsamlingen af selvbetalende amatoerer helt pjattede med den slags usle og userioese foretagender. Specielt amatoererne i Roskilde der netop har opfundet hjulet igen og nu saelger det i en ny indpakning"

Jeg ved ikke om du selv kalder de der sætninger nedgørende vedr. sstr, men jeg syntes da absolut ikke det lyder særligt pænt.
Jeg tror helt seriøst at dem der har betalt for deres egen tr, og idag har job, føler sig ligeså profesionelle som alle andre.

Jeg er iøvrigt enig i flere af dine synspunkter, og det tror jeg da mange er.

Men du kommer til at jokke nogen over føderne med en formulering som den ovenfor, og derfor var jeg lidt kontra-provo (hvis det udtryk ellers eksistere).
Personligt tog jeg beslutningen om en sstr efter 5 år uden held med mit første job, og da jeg ikke ligefrem bliver yngre, syntes jeg at det var en god ide.
Vi tager alle vores beslutninger ud fra hver vores grunde. Jeg som så mange andre har taget den samme beslutning.
Jeg selv har været med til at forværre tendensen til sstr, men jeg har tænkt egoistisk, som vi alle vel i bund og grund gør.
Ideelt set burde alle nægte at betale en tr .
Men efter 5 år uden job tænker man anderledes, og så modificerede jeg mine holdninger lidt.
Det har så givet mig et job i BT, som da ikke er drømme jobbet men absolut et fint sted at starte.

Iøvrigt er jeg ikke selv med på hvad der sker i BT med hensyn til deres ansættelseskrav.
Normalt bonder de for en F50 tr, men jeg tror nok at der er et par stykker fra det nye hold der er blevet bondet på 737.
Om det bliver ny fast procedure ved jeg ikke, men faktum er at mange er smuttet fra BT inden for det sidste og at der derfor er stor mangel på 737 flåden. Der er ihvertfald 2 der har fået inddraget deres ferie i april.
Men jeg syntes det er helt fint hvis bonding ville blive den nye tendens.
topper74 is offline  
Reply