Jeg har derfor svært ved at forstå din trang til at nedgøre folk der har betalt sin egen TR eller planlægger at gøre det.
Laes nu hvad jeg skriver her:
DET ER IKKE NOEDVENDIGT AT BETALE FOR EN RATING!
Det er ukollegialt for de der kender branchen, at raade nye tilkommere til at bruge penge paa en rating. Der var nogen der, i desperation, koebte ratings for aar tilbage da branchen virkelig stod stille. Mange i den tro at ekstra betaling ville skabe jobs, der faktuelt ikke eksisterede. De fleste der koebte ratings var daarlig vejledt fra flyveskolerne, og det blev normen. Nu hersker der en stemning blandt low-timers at det udelukkene er et spoergsmaal om hvilken rating man skal koebe.
Mange ville have bedre af at vaere lidt proaktive i deres egen job-soegning og maaske pudse CV og interview faerdighederne af, istedet for, unoedigt, at kaste penge efter en rating.
Det maa for fanden vaere i piloternes interesse at holde op med at loebe arbejdsgivernes aerinde, og vaere fortalere for SSTR.
Det kan da godt vaere at de foerste 10 ansoegninger ikke baerer frugt, men loesningen er ikke at bidrage til at forringe konkurrencevilkaarene for de anstaendige selskaber, ved yderligere at saenke driftsomkostningerne for de selskaber der groft udnytter piloter. Du har sikkert set at BT er begyndt at bonde istedet for at krave T/R. Var det ikke en ide at stoette op om en bedring for piloter istedet for at skyde mig i skoen at jeg nedgoer dem der betaler for at arbejde?
Nogen har set fidusen, og lader nyuddannede piloter betale sig til et saede i en jet. Det resulterer ikke automatisk i at nyuddannede har krav paa at flyve jet efter endt uddannelse, koste hvad det vil.
Vaer nu med paa at stoppe flyveskolehysteriet, om at vingefang er direkte proportionalt med livsglaede. Der er masser af fede oplevelser i GA, vejen til command paa jet, totalt set, bliver kortere af at have PIC tid paa en stempelhakker. Piloten bliver staerkere beslutningstager, og hvis man saa mener at airline er vejen frem er det nu let at faa betalt rating og ordentlig loen i et ordentligt selskab - naar man ansoeger med ordentlige akkreditiver.
Jeg flyver selv GA og kunne ikke droemme om at skifte til airline, jeg er 110% sikker paa, at hvis flere havde oplevelsen og et realistisk beslutningsgrundlag, ville mange foretraekke GA - Jeg siger ikke at GA er bedre airline, derimod at de der insisterer paa at betale sig til et hoejresaede i et lavpris selskab, efter endt uddannelse, ikke bare maaske snyder sig selv for oplevelser og karrierevej, de snyder ogsaa deres kollegaer, bakket op af flyveskolesludder om lav loen og daarligt skema - Det kommer kun an paa hvad man selv gaar med til. Der skal vist ikke meget til at konkurrere med forholdene i BT, and thats a fact.