PDA

View Full Version : Alternativ til Flygning for fornying av rettighetene


Manna420
18th Jun 2014, 11:21
Hei

Har fornyet rettighetene på fly sertifikatet mitt de siste årene, bare i håp om å klare å skaffe jobb en dag. Dette koster meg skjorta hvert år, (ca 30 000 kroner), og lurer nå på om det finnes alternativer. Har hørt at man kan holde lisensene vedlike ved bruk av kun simulator, er det noen som har noe informasjon rundt dette?

I tillegg vurdere jeg å ta MCC kurset, gjerne type 737 Full motion eller i de simulatorene det brukes hos Norwegian. Kan dere anbefale noen som tilbyr dette billig? I England f.eks?

PencilJet
19th Jun 2014, 23:34
Du kan fornye IR i simulator/FTD annenhvert år, men selve class-ratingen må fornyes i en flymaskin (altså MEP, dersom det er det du har). Er mye billigere å gjøre det sånn, men man er jo uten gyldig class-rating annenhvert år. Fryktelig tungvindt system, men men. Jeg betaler 7-12000 i året for å holde meg noenlunde current, pluss medical da.

Alpha Golf Mike
20th Jun 2014, 21:05
I tillegg vurdere jeg å ta MCC kurset, gjerne type 737 Full motion eller i de simulatorene det brukes hos Norwegian. Kan dere anbefale noen som tilbyr dette billig? I England f.eks?

Hei,

Du er klar over at du må ha MCC for å kunne være kvalifiseret til å få jobb og tilhørende type rating?