PDA

View Full Version : SAS contract


Flathatter
16th Dec 2000, 15:20
Well boys and girls. What do you think of the new agreement it took the union the better part of a year to negotiate?
I hear management is laughing all the way to the bank.

Flattering Hat
16th Dec 2000, 17:04
> Hatflatter> Why are you so pissed at SAS. Did you never make it or what is wrong with it ????? Tell us all was it something in your childhood the psykologist found out to the interwiew or what.
Best regards from Flattering Hat :)

Nite_Flite
16th Dec 2000, 22:47
We got a grap deal...but hey, when guyes start resigning I'm sure they will come up with something. +50% in 05...thats the new mantra...but where will the pilots come from, if companies around us get large pay increases...Whats your thoughts?

Flathatter
17th Dec 2000, 13:03
This subject has been touched on before. I hear a couple of guys (danes?) have/are in the process of resigning. But unless you´re able to work abroad, where are you going to go? SAS has a virtual monopoly, and that hurts the employees, too.
And where are new pilots going to come from? Well, they are out there in droves, but as long as there is low pay, no help to convert your licence, and the kombi-list, you can bet they are staying put.
And what is this 50 in 05 anyway?

Diesel8
19th Dec 2000, 20:47
Er dte mon muligt at se en kopi af denne kontrakt, eller maaske bare nogle highlights, saa vi som ikke flyver for SAS, kan faa en ide om hvad vi snakker om.

Jeg er dansk pilot i USA og er stadig "vild" med SAS, det paa trods af at jeg fik nej, og at jeg nu har vaeret i USA i smaa tolv aar.

Mange tak,

D8

Nite_Flite
19th Dec 2000, 21:07
Det drejer sig om at vi ikke fik den kollektivaftale vi gerne ville have. Men det er ikke sådan at folk nu rejser i klynger. SAS er og vil altid være atraktivt for en scandinaver, at så en eller to rejser det ligger mere i tiden. Man skifter job vil der er noget der ikke passer ind. Det er tiden hvor det kan lade sig gøre. For 10 år siden sad vi alle meget mere fast i stolen og var næsten bange for at realease seatbelt, af frygt for ikke at kunne komme tilbage.

SAS nye vision er at ekspandere 50% over de næste 5 år. Deraf +50% in 05....

For dem der læser Union Digest kan jeg da kun tilslutte mig. DPF orgaver er at skaffe mere løn til medlemmerne....så skal jeg nok selv vælge om jeg vil gå ned i tid, og tjene det jeg tjener idag...hva' sir du?

Flathatter
20th Dec 2000, 20:26
Was just told that +50 in 05 means 50% more pax, mainly due to larger aircraft, not more of them.
You´d have to be really, really homesick to leave a US job for ANY job abroad.

Baby 8-4
21st Dec 2000, 04:08
Hey D8

Hvem arbejder du for i US?? Jeg overvejer selv at tage derover (eller Canada), men jeg kan se at det er svært at få arbejdstilladelse på de andre tråde.

Nogen gode råd??

Baby

Diesel8
21st Dec 2000, 04:34
Hi baby 4-8,

Hvis du sender mig en email paa [email protected], saa skal jeg fortaelle mere, men oensker at forblive anonym at andre grunde her paa Pprune.

Venligste Hilsener,

D8