PDA

View Full Version : Respirator lufthavne ( AArhus, Esbjerg )


sofsonteaser
20th Mar 2001, 20:41
Uddrag fra dagens standby nyheder. ( www.standby.dk (http://www.standby.dk) )
Millionunderskud i Aarhus Lufthavn 20.03.2001
For første gang i flere år har Aarhus Lufthavn præsteret et betydeligt underskud i regnskabsåret 2000, formentlig på omkring 1,2 mio. kr. Ifølge lufthavnschef Ole Paaske, har lufthavnen endnu ikke færdiggjort det endelige regnskab, men han bekræfter underskuddets omtrentlige størrelse, som forklares med svigtende trafikindtægter og bortfaldet af det toldfri salg.
De reducerede trafikindtægter kommer på trods af, at lufthavnen passagermæssigt har oplevet en vis fremgang, bl.a. på grund af lavprisselskabet Ryanairs indtog. Men til gengæld har SAS ændret sit trafikprogram til og fra lufthavnen, således at der nu er færre afgange med større fly end tidligere.
Aarhus Lufthavn forventer selv, at nedgangen i indenrigstrafikken nu er overstået, og at chartertrafikken ud af lufthavnen vil stige i indeværende år.
(Jyllands-Posten Erhverv d. 20.03.2001)

Her har vi så høsten af at, lufthavnene prostituerer sig for lavprisselskaberne for at holde kunstigt liv i lufthavnen for at : 2 brandmænd, en atis mand og en på havnekontoret kan beholde deres job.
Seneste nyt siger at Esbjerg Lufthavn skal ansætte 7 medarbejdere for at Ryan Air kan gøre deres indtog med en selvbestaltet pasagerafgift på 20 kroner. JA du læste rigtigt 20 kr.
Hvordan skal det nogensinde kunne løbe rundt ?
Lad mig besvarre spørgsmålet. DET KAN DET IKKE men så er det jo dejligt at vi efter devisen : DE BREDESTE SKULDERE SKAL BÆRE DE TUNGESTE BYRDER, her i hvor nordiske velfærdsmodel kan få lufthavnens underskud dækket af skatteyderne, for at hans og grethe kan beholde deres job.

cfm56-3
22nd Mar 2001, 10:32
Hvad mon andre selskaber siger til at Ryanair får et lufthavns produkt billigere end dem?? Jeg kan ikke forestille mig at Ryanair betaler det samme i Århus som SAS gør, eller hva???? Desuden hvad vil Ryanair dog i Esbjerg?????
mvh cfm

[This message has been edited by cfm56-3 (edited 22 March 2001).]