PDA

View Full Version : Ung pilot i TV her i eftermiddags


IHAWK
19th Mar 2001, 20:32
Sad lige og så en udsendelse i fjernsynet her i dag. En nydelig ung mand fortalte om livet som pilotaspirant. Udsendelsen var et par år gammel, men alligevel ganske interessant.
Jeg må indrømme, at jeg følte med den stakkels gut, der stod der med sin kost i en hangar og drømte om at flyve Airbus - nå, det gør han vel sikkert idag!
Han fortalte ganske levende om det, at man næsten måtte fedte sig til et job, hvilket forhåbentligt ikke er sandt. Alligevel så man, hvordan han måtte rette routemanual for en styrmand med to guldstriper og det fortæller vel lidt om at gå den modularer vej istedet for den integrerede!
Håber naturligvis, at han har et bedre job idag og ikke fortsat må feje hangar og rette routemanual.
Ellers er det jo fint med noget flyvning i TV - bare trist at udsendelsen ikke var gennemgået af en flykyndig, der kunne rette teksten fra "B1" til "V1"....


[This message has been edited by IHAWK (edited 19 March 2001).]

[This message has been edited by IHAWK (edited 19 March 2001).]

Flash Gordon
20th Mar 2001, 01:12
Hej IHAWK Fra aalborg :)

Ja det var en ganske yngre mand der fejede hangar hos falck air i 1994.( Ca. 8 år siden)

Hvorfor D.R. bliver ved med at hive denne udsendelse frem at den støvede skuffe, ved jeg ikke? Men de må ikke have for meget nyt stof at vise. Bortset fra det, synes jeg egentligt at det var meget sjovt dengang og desuden gav det 8000,- og ca. 10 flyvetimer. Begge dele var meget kærkomne i en slunken kasse.

Tilbage til dit spørgsmål så er den unge håbefulde pilot fra programmet som du sikkert ved ikke pilot på Airbus i dag men styrmand på 3år, på B737 hos Maersk Air.

Hans kammerat og tidligere room-made igennem 2 år, som ligeledes håbefuldt sad og lavede flyveplan med sine 2 striber er i dag debuty-chief pilot på B767 hos SAS.

Jeg synes egentlig at D.R. havde lavet et godt program uden ret mange fejl og jeg synes ikke at B1 istedet for V1 er særligt slemt i et 20 minutters program taget i betragtning at produceren ikke anede en pind om flyvning. Jeg kan se at du har rettet dit indlæg på 12 linier 2 gange siden du har skrevet det :)
Hvad med dig Ihawk. Er du også fra den glade 80-90 tid ? Hvad har du drevet det til ?

circut breaker
20th Mar 2001, 02:10
Hey Flash.Jeg så det også. Du havde mere hår dengang :-)
Ellers meget sjovt at se dig feje hangar.Er det noget du stadig gør i ? :-)

Ses vi lørdag i Esbjerg ?

MUDGUTS
20th Mar 2001, 12:13
I agree whole heartedly my Scandinavian friends

------------------
EVERY CAT HAS ITS SAY