PDA

View Full Version : Bedst betalte pilotjob i Europa?


IHAWK
9th Mar 2001, 16:20
Hvad er det bedst betalte pilot job i Europa? Jeg tænker her på, hvor får man flest penge i hånden efter skat.
Har I nogen gode ideer - facts only please...

JJflyer
10th Mar 2001, 03:29
Based in Europe flying for Saudis.
De betalar bra, mycket bra.

JJ

B-744
10th Mar 2001, 22:30
JJ,

Ved du hvor meget Saudia betaler? Hvor kan man være based i Europa? Er det dem du flyver for eller er det private personer?

Nu er det jo lidt svært at sammenligne løn flyselskaber imellem for der er jo også sådan noget som pension som betyder meget og man må jo se på den totale pakke. Cathay med base i Europa kunne f.eks. umiddelbart se enormt godt ud, men til gengæld er pensionen ikke noget at råbe hurra for.

Mon ikke de har det ret godt i nogle af de sydeuropæiske selskaber?

dick badcock
7th Apr 2001, 18:13
Saa vidt jeg vet er kontrakt pilot veien aa gaa hvis du vil ha penger. Jeg vet om en Dash-8 styrmann (har ikke ATPL engang) paa kontrakt i Spania. USD5100 skattefritt i maaneden + USD850 i boligstoette. Dessuten disponerer han egen firmabil. Nesten $6000 i maaneden, det er jo mer enn en SAS kaptein sitter igjen med etter skatt. Det finnes flust med B747 kontrakter der ute, spesielt i Asia. Problemet med midtoesten er at de kulturelle forskjellene blir for store for en skandinav, ihvertfall hvis du skal flytte til dit med kone og barn.

Forresten saa er all loenn i midtosten skattefritt.