PDA

View Full Version : SAS MD or 737?


preflight
11th Aug 2001, 16:26
Hi guys!

Any SAS pilots who could give me some input as to advantages and disadvantages associated with flying the MD or the 737 with CPH base?

Aircraft handling, destinations, scheduling etc...?

Regards//Preflight

Hung start
11th Aug 2001, 16:57
For one, if your hearing is dear to you, hope for the MD. Quietest cockpit around.
MD has the most varied routestructure of any type in SAS.
737 routes started out very boring and limited, but are getting better and better.
MD´s cockpit looks like something from the war, as compared to that of the 737. (but it works, and it´s fun)

What to choose, if given the right to choose ( and you´re NOT) I´d go with the MD80 any day. And I´m sure the 737 guys and gal´s will say the same. :D

Flap Sup
11th Aug 2001, 19:28
Hvordan kan det være, at man som pilot altid beskriver lige netop den type man selv flyver som den bedste (med mindre man flyver Piper Aztec, og gerne vil flyve "rigtige" fly)???
Iøvrigt har jeg lige læst (Flight 17 jul) at EU snart vil tillade lufthavne at sætte deres egne støjkrav, og dermed gøre MD og DC arbejdsløse før 2007 som de fleste ellers havde regnet med. Nogen ide om hvad SAS kunne finde på mht MD flåden?

Slow Cruiser
11th Aug 2001, 22:48
Vilken typ är troligast att få med STO bas? :rolleyes:

Hung start
12th Aug 2001, 03:55
Flaps up,

Good question. Jeg har det sådan, at...yes alle andre typer hos SAS har et cockpit som er mere moderne end på MD´en. Men det betyder intet for mig. Jeg har mange år til pensionen, og jeg kan nemt nå at flyve alle de Airbus og 737NG som findes.
Det som betyder noget for mig er støj og lidt udfordringer.
En 737 er støjsvag udenfor, og larmer i cockpittet.(prøv 5-6 timer hver dag med headset) En MD larmer udenfor, og er støjsvag i cockpittet. I know what I like best...
Som jeg sagde, er mange 737 folk glade for 737. Og MD folk vil ikke flyve 737. Interessant ikke. Hvorfor ved jeg ikke. Lidt "min er større end din"...måske???
Og så er "røret" jo uden tvivl kønnere end "grisen" :) :)

slow cruiser,

Ingen kan sige noget. Har ikke meget at gøre med STO eller CPH. MD eller 737 bliver det ihvertfald.