PDA

View Full Version : Selskabsskat i Irland ???


sofsonteaser
1st Mar 2001, 21:23
Har netop hørt at selskabsskatten i Irland er 10 %. Er der nogen der ved om det er rigtigt ?

Vil det sige at de penge som Irske selskaber tjener i Danmark kun skal beskattes med 10 % hvorimod Danske selskaber bliver bonnet med en meget højere beskatning.

Dette skal der laves om på ellers er det jo total unfair konkurence. Kan man ikke forstille sig at E.U komisionen skulle gå ind og se på det eller evt konkurence rådet

dusk2dawn
1st Mar 2001, 22:02
sofsonteaser (ROTFL), jammen er det ikke frygteligt ? Og dem er vi i union med !

sofsonteaser
1st Mar 2001, 22:32
Ja nogen har jo stemt ja derfor må det være noget at snage i for unionen.
Hvordan går det i cgn. ? skal i ikke lige pludselig beskattes som vi andre fastgroede DK bogere.
Rygtet siger at i har problemer med skatte væsenet i øjeblikket. Personligt mener jeg at vi burde nedlægge skattevæsenet

DoctorA300
2nd Mar 2001, 10:02
Sofsonteaser,
Selskabsskatten i Irland er kun 10% de første
10 år, og kun så længe at selskabet ikke giver overskud, dog max 10 år. Derefter er den 25%.
Jeg tror ikke vi skal ændre for meget, de har andre udgifter som vi ikke har. Hvad de derimod har, som vi ikke har, er en regering der støtter ethvert selskab der skaber arbejdspladser.
Brgds
Doc

sofsonteaser
2nd Mar 2001, 13:00
Hej Doc. Nej til gengæld har vi en regering der straffer alt initaitiv.

Vidste i at politikerne modtager vederlag istedet for a-indkomst, Da vederlag er fri for arbejdsmarkedsbidrag samt sp. bidrag sparer de 9 % skat i forhold til den andmindelige lønmodtager.
Desuden er deres diæter selvfølgelig skattefri.

[This message has been edited by sofsonteaser (edited 02 March 2001).]

JT
2nd Mar 2001, 23:01
Irland får massiv støtte fra EU. Læs her :
http://www.dr.dk/nyheder/special/eu/index.shtml

Det er en rigtig interessant diskussion, men relevansen til piloter... http://www.pprune.org/ubb/NonCGI/redface.gif

:)

sofsonteaser
3rd Mar 2001, 16:16
Det er netop det der er relavant for os piloter. Efter at have læst denne tråd også om Irenes EU støtte, beviser det blot at Irerne får lidt lempeligere forhold end resten af Europa og så derved kan konkurere bedere.
Med EU støtte og bedre skatte regler vil selskaber som Ryan Air have nemmere ved at vinde indpas på den europæiske scene og derved ødelægge markedet for alle andre selskaber samt, ændre på arbejds betingelserne for piloter i Europa.
Med referance til en Ryan Air pilots udtalelser her på pprune, så har man forhold hvor man flyver 100 timer om måneden for at opretholde sin løn( sectorpay). Man må ikke melde sig syg uden at få balade for det. Man må ikke lande med for meget fuel i tanken så kommer man til samtale med base chefen. man har mange incidents pga fattige fordi man ikke får noget at spise i op til 14 timer.
Scedulerede turnarounds er 20 min hvor pigerne skal gøre rent efter 189 gæster og det frmkalder derved stress.
Disse er blot nogle af de forhold man kan forvente ved at Lowcost selskaber vinder indpas i europa og de piloter der arbejder for dem er selv med til at skabe forholdende.
Dette må siges at have relavans til piloter.

DoctorA300
4th Mar 2001, 00:23
Sofsonteaser,
RyanAir er ikke skattemæssigt placeret I Irland, Men England. De Har Engelsk AOC men Dryleaser flyende af Gecas (tidliger Guiness Peat Aviation). Såvidt jeg husker er Piloter og Kabine lokalt ansat på de baser hvor de nu flyver fra, dvs over to tredie dele under Engelske forhold, mens 90% af Tekniker og Ops personale er ansat i Dublin.
problemet er ikke, som jeg ser det, at RyanAir har udsle ansættelses forhold, men at der findes folk der aksepterer og udnytter dem. Spørger du de folk der arbejder der, jeg gør det ikke mere, elsker de det, specielt piloterne. De kan nemlig flyve røven ud af bukserne, tjæne strytende med penge, og for aldrig problemer med fagforeninger, eller andre der prøver at opretholder et tilnæermelsesvis normalt sikkerhedsnivo.

IHAWK
5th Mar 2001, 18:07
Som ganske ny har jeg med stor morskab fulgt med i debatten omkring for og imod Ryanair. Til sidst måtte jeg lade mig registrere og nu melder spørgsmålet sig; hvad mener sofsonteaser med at der er incidents på grund af at der er for mange fattige. De fleste skriver da, at Ryanair piloterne tjener en masse penge. Hvordan kan det så være, at de er så fattige, at de ikke får noget at spise? Har de simpelthen ikke råd til at købe mad?
Har jeg misforstået det fuldstændigt, når jeg har læser at Ryanair betaler piloterne super godt, men det passer måske slet ikke alligevel?
Hvordan søger man og hvad er mindste timekravet?

TheDrop
5th Mar 2001, 23:47
500 timer fixed wing !

Fra www.ryanair.com (http://www.ryanair.com) (About Ryanair, flightdeck jobs)

Thank you for contacting the Ryanair.Com website. Our recruitment needs are driven by the delivery of twenty-eight new Boeing 737-800's, over a five year period, the first fifteen of which are already in operation in advance of the launching of new low fares routes, this spring. We will take delivery of the next eight aircraft for the Spring of 2002 which will coincide with the launch of eight new low fares routes. We have recently purchased our own Boeing 737-800 and 737-200 Simulator facility which will be up and running by this summer. This will provide Ryanair with a dedicated training facility. The location for this new facility has yet to be finalised. The delivery of these new aircraft means we will be requiring a substantial number of both Captain's and Co-pilots over the next twelve to eighteen months. Our preference is for B737 type-rated pilots for both our B737-200 and B737-800 fleets. We may however have some opportunities for non type-rated pilots to complete Boeing 737 Full Conversion Courses, but these are limited.

Our minimum criteria for submitting applications is as follows;

European or JAA Licence
Eligibility to work in the EU
A minimum of 500 hours total fixed-wing time
Multi-engine Instrument Rating
If you do not meet these criteria, then please do not apply.

To join Europe's largest low fares airline please complete the following Ryanair Online Flight Deck Recruitment Application Form. Please complete each section of the form. To submit, click the submit button at the end. You will then receive confirmation that your application has been received and it will be added to our existing pilot recruitment database.

Our selection process involves a review of applications followed by an interview and a Simulator Assessment. We conduct Interviews and Simulator Assessments on an ongoing basis. We will acknowledge all qualified applications within 5 working days of receipt.

Please, please do not call or e-mail the Human Resources Department directly as this will impede our ability to process all the applications we have received to date. By submitting your application you will have done your part, it's up to us then. If you want more information do not call or e-mail us as the information we require to process your application is contained within the form and we regularly update this Introduction Section in relation to our current recruitment criteria, timescale, profile and other information you may need in relation to your application.

GENERAL INFORMATION

Benefits package

We offer an industry leading remuneration package. We have just signed a new pay and conditions agreement with our pilots which will see senior Captains earning's rising to STG £102,000 plus and First Officer's earnings rising to STG £70,600 plus (gross earnings inclusive of sector pay), over the next five years. We also offer participation in our share option scheme and excellent travel benefits.

Fleet

We currently operate a fleet of 21 Boeing 737-200's and 15 Boeing 737-800's. We will be adding an additional 8 Boeing 737-800's before Spring 2002. At that point we will have taken delivery of 23 of our 28 confirmed orders for Boeing 737-800's and we still retain an option on a further 15.

Career Progression

With the addition of a minimum of 5 Boeing 737-800's we will be recruiting approximately 40 pilots per annum. This growth will create plenty of command opportunities so if you have the ability and you are willing to work hard and be flexible, there is no better airline to join than Ryanair.


Frequently Asked Questions

Q. Are Ryanair recruiting non type-rated pilots ?

A. We placed an advertisement in Flight International in August 2000 which was directed at Boeing 737 type-rated pilots and this will cover the majority of our recruitment over the next 6 months, however from time to time we have a requirement for non type-rated pilots to complete full conversion courses.

Q. What are Ryanair's basic minimum requirements ?

A. Generally speaking we would only consider a pilot who meets the following criteria;
a minimum of 500 hours total fixed-wing time
ATPL, ICAO Licence
Multi-engine Instrument Rating
the right to work in the EU


Q. Do I need to regularly update my application ?

A. Only if your situation has changed significantly i.e. you now possess an EU licence, you have completed an additional type-rating or your total time has increased significantly. Sending regular CV's or submitting multiple on-line application forms will not improve your chances it will just annoy us.

Q. What bases are Ryanair recruiting for ?

A. We have positions available in our bases in Stansted, Luton, Prestwick, Dublin and Shannon. We will also shortly be opening a new European base.

Q. I don't possess the right to work in the EU, would Ryanair apply for a visa on my behalf ?

A. Ryanair are only accepting applications from pilots who are entitled to work in the EU.


Click here to go to online flight deck recruitment form

sofsonteaser
12th Mar 2001, 03:02
>IHAWK> Dabatten udspringer af en Ryan Air pilot som kalder sig liberator som har skrevet på pprune i den engelske afd.
Hvis du vil skrive til ham er hans adresse som flg. [email protected]

her gengiver jeg lige 5 punkter der var på dagsorden den dag, for der har været debateret mange flere groteske ting om Ryan Air her på pprune : Citat liberator:

Let's see how legal the operation in Stansted is:

1.) Captains are being harassed to take minimum fuel on our flights causing diversions. If you land with "too much" fuel you get a letter from the base captain.
2.) Some pilots are showing up sick to work because they are afraid of our new base captain's policies of zero sickness.
3.) The training department is incapable of setting up a syllabus for training. The IAA is therefore scrutinizing us, and we have already lost part of our training rights. An upgrade to captain takes over a year at this time. Provided you are not a DEP!
4.) We work up to 14 h without a break. No food is being served. We have a lot of incidents most definitely caused by fatigue.
5.) We hire non-EU pilots without work permit for Britain.

Da det lader til at du er ny i branchen så lad mig lige understrege at disse forhold er totalt ukendte i det firma jeg flyver for.

Løn og arbejdsforhold fejler generelt ikke noget i skandinavien. Det som virkeligt fejler noget er at vi ikke får lov at beholde ret mange af de penge vi tjener.
Med andre ord vil jeg påstå at det er skatte forholdende/agifter på bil osv der får folk til at flygte til tvivlsomme firmaer som Ryan Air. Flugten er dog ikke så stor da det stadigt kun drejer sig om 2 fra maersk og 3 fra sterling.
Som det fremgår andre steder på pprune stopper Ryan Air med at ansætte folk direkte, som kaptajner for at uddanne deres egne( som vi gør i skandinavien). Desværre er deres skoleprogram ifølge liberator så dårligt at det tager 1 år at 'lave en kaptajn'.Derfor er de nød til at ansætte direkte alligevel hvis de skal bemande deres nye fly og det skal nok give lidt ballade hen ad vejen.
På spørgsmålet om de tjener godt.???? Ja jeg tror de tjener meget godt : Jeg har en tidligere kolega som er kaptajn for Ryan Air og som mener at det er det bedste i verden. vi glæder os alle til at se hvor længe han synes det for hos hans tidligere selskab lavede han stort set ikke andet end at brokke sig og det kommer han også til hos Ryan Air, men penge tjener han vist masser af. Man kan næsten blive helt euforisk af at læse hans posts her på pprune og jeg er sikker på at hvis han ikke længere en dag vil være pilot, diverse pyramidespils bagmænd stå i kø for at få ham i deres stald. Man kunne også forstille sig at vækkelses prædikant ville være et godt alternativ. Men. For at vende tilbage til det oprindelige spørgsmål om lønnen er godt : Jo det må den være for at folk skal rejse udenlands og overgå til sådanne arbejdsforhold skal der virkelig penge i kassen. De skal bare lige huske at man nu selv skal lægge til side til pension, syge penge, feripenge, dobbelthusførelse osv osv.

Jeg tør næsten sige at du ikke finder noget i scandinavien der matcher disse forhold
Jeg ved at nye styrmænd bare synes at det er fedt at flyve R.... ud af bukserne men det holder som regel kun et stykke tid, så vil de også gerne have et liv.
De kolleger jeg har talt med om tingene er absolut ikke intereseret i at disse forhold skal BREDE sig til hvores firmaer.

****a kinte works in Ryan Air.


[This message has been edited by sofsonteaser (edited 12 March 2001).]

[This message has been edited by sofsonteaser (edited 12 March 2001).]