PDA

View Full Version : Strejke i SAS, igen?


cfm56-3
1st Mar 2001, 11:57
Så er det luftfartsfunktionærerene med Nicolas Fischer i spidsen som slår på trommerne, de vil ikke have at SAS udskiller Cargo afdelingen. Som ikke SAS ansat har jeg svært ved at skelne hvem har ret eller ikke??
Er SAS personale mere "forkælet" end andre eller er det os andre som "mangler noget"?? Når jeg hører om SAS forhold syntes jeg de lyder særdeles gode, men jeg syntes personalet slår tit på strejke trommerne!!
Er det retfærdigt??? Eller ødelægger det mere end det gavner???
mvh cfm

circut breaker
1st Mar 2001, 14:18
Jeg tror ikke man kan sige at SAS er mere forkælede end andre selskaber, tværtimod er de vel ved at være kørt lidt bagud af dansen når de skal sammenligne sig med andre luftfarts selskaber i Europa elle U.S.A.

Man kan godt forstå de medarbejdere som har svært ved at tro på at de kan fortsætte, efter en mulig overtagelse af Lufthansa, men kan jo bare se hvad der skete med deres caterings afd.
Personligt er jeg ikke tilhænger af disse fagforeninger som kan ødelægge et helt firma og gøre det totalt ukonkurence dygtigt, i kampen med andre selskaber.
Måske bliver man i disse moderne low cost discount flyve tider nød til at acceptere et andet overenskomst forhandlings niveau indtil ballonen er revnet hos diverse lowcost selskaber som kan få deres medarbejdere til at arbejde som slaver for en lavere løn end man eksempelvis får hos S.A.S.