PDA

View Full Version : SAS pilots


Copenhagen
22nd Feb 2001, 20:55
Are there any plans for a private SAS pilots forum on PPRUNE?

If not, do you know any other sites where there is a SAS forum?

Regards from Arlanda!

Moonbeam Purple
23rd Feb 2001, 06:02
We can setup one at www.flightcrew.dk (http://www.flightcrew.dk) if you are interested. Just let us know.

Rgrds

MP

Juliet November
23rd Feb 2001, 10:41
Hej MP,

Åbner du så også et forum for delfin trænere :)

Jokke

Moonbeam Purple
24th Feb 2001, 16:39
Vi kan lave din egen afdeling for Delfin trænere, Shuttle Commanders, etc.....! :)

Ciao

MP

Hung start
1st Mar 2001, 01:47
Copenhagen, var det noget du ville være moderator for, så er jeg med :)

Nick Figaretto
19th Apr 2001, 15:44
Hung Start,

Kunne ikke du være moderator? Du er jo en rev på PPRuNe, og har god oversikt over hva som rører seg (og ikke)? I tillegg er du jo ganske ofte logget på...

Dette kunne jo blitt et forum for alle piloter i SAS, på tvers av de tre lands foreninger.

------------------
"Pitching down the nose to take maximum advantage of the shape of this highly sophisticated airfoil..."

Vmu
19th Apr 2001, 16:56
He he, ser for meg vanvittig mye syting og klaging. Men, det er jo det vi liker!!!


"Just take me down in a single piece..."

Hung start
19th Apr 2001, 16:59
Jo, det kunne jeg da godt, har ingen ide om hvordan, men det må vi finde ud af..
Grunden til at jeg er logget på ofte, er at jeg har en uges ferie herhjemme. Normalt ikke så meget. (Job + 3 børn)

UpstairsDriver
19th Apr 2001, 21:02
If you all want me to, maybe I could be the moderator!? :)

Hung start
19th Apr 2001, 22:59
:) Nice try upstairsdriver :)

That would be like having a fox in a henhouse :)

B-744
20th Apr 2001, 00:43
Jeg ville være lidt ked af det hvis alle SAS folk pludselig skulle have et forum for dem selv. Vi er trods alt en del som af forskellige årsager ikke arbejder for firmaet, men som alligevel ønsker at følge med i diverse rygter, og så vil I pludselig holde al sladderen for jer selv. Hvor fedt er det egentlig? Er det trods alt ikke sjovere for os alle sammen hvis vi alle kan følge lidt med i hvad der egentlig foregår i Skandinaviens førende luftfartsbolag og måske også komme med input?

Hung start
20th Apr 2001, 01:19
Jeg er faktisk helt enig med dig B-744..

Hvis vi alle havde seperate forums, var der ikke meget at lære fra kollegerne rundt omkring i andre selskaber..

Jeg ville nu godt være med, hvis der fandtes et SAS forum alligevel, der kunne man så holde snakken til emner, som alligevel ikke kan bringes op her på det "offentlige" forum; tal (løn,pension) og navne på enkeltpersoner f.eks. Men du kan være rolig for, at rygterne fra SAS fortsat vil komme her på de åbne sider.. :)

Nick Figaretto
20th Apr 2001, 17:11
Åja. Rykter fra SAS kan ikke bare holdes internt. Mye av det som skjer i SAS - like it or not - har store konsekvenser for skandinavisk luftfart, også utenfor selskapet.

Men jeg må si jeg savner et "grasrotforum" på tvers av landene. Mange ting blir diskutert i de tre forskjellige foreningsbladende som først blir koordinert når det kommer "til toppen." (Ex. ved forhandlinger). Det kunne kanskje vært like bra om alle kunne diskutert og fulgt med på det samme til samme tid.

Et godt eksempel er dette med uravstemning. Er det en sak som burde hatt en bred, felles debatt med alle medlemmer på tvers av landene, er det en sak som denne.

- Men det er kanskje for mye å håpe på at det skulle bli en "bred" debatt her på PPRUNE...

------------------
"Pitching down the nose to take maximum advantage of the shape of this highly sophisticated airfoil..."