PDA

View Full Version : Senioritet til A340


Nite_Flite
27th Jan 2001, 21:14
Hvor god/dårlig senoritet skal man ha for at kunne få styrmandsbidding på A340..nogle bud?

Hung start
28th Jan 2001, 01:11
En 1500-1600 stykker.???
Har hørt at A321 stopper ved 1630, men der skal også kun bruges 40 det første år.

Roger Turbojet
28th Jan 2001, 13:22
Hej Hung.

Hvad er det, sådan i år....?

Hung start
29th Jan 2001, 00:19
Hej Rog..
Det var bare et ukvalificeret gæt. Jeg har intet med det at gøre. Den med 321 har jeg dog hørt fra pålidelig kilde.
Well, 1500 i sen. og sidste mand på listen idag har omkring 2400.... der er lang vej. Men igen, det kommer jo helt an på hvem der bidder hvad, hvor mange nye kaptajner, hvad der sker her til sommer etc. etc. etc.....

[This message has been edited by Hung start (edited 28 January 2001).]

[This message has been edited by Hung start (edited 28 January 2001).]

Ramrise
31st Jan 2001, 13:52
Sidste rygte fra pålidelig kilde:

Styrmands listen på 321 kommer vist op i nærheden af 1900! Måske skulle man bidde den næste år.

Mvh Ramrise

Hung start
1st Feb 2001, 03:49
Lige knapt. Jeg så idag en seddel fra manden der sidder og har med det at gøre: Yngste styrmand på A340 har sen. 1682, og yngste styrmand på A321 har sen. 1832!!. Subject to change selvfølgelig, men pr 30-1 passer dette. De som vil ha´ A321 kan dog trøste sig med, at dette er lavet efter de første 3 fly. Så snart der kommer flere fly, får flere selvfølgelig muligheden...

Moonbeam Purple
1st Feb 2001, 13:17
Hi Hung - How's life?

Er der ikke noget med at der blev lavet en aftale om multiratings på både 321 og 330/340. I såfald skulle det vel være ligegyldigt om man biddede det ene eller det andet. Va' tøvs do?

Jeg kan stadig ikke forstå at folk søger væk fra 80'eren - den må da bare være sagen! :) Men selvfølgelig er det godt med lidt forandring en gang imellem.

Håber alting er vel! Det må snart være tid til en fælles servezas et sted i Staden!

MVH

MP

Hung start
1st Feb 2001, 15:36
Hej Moonbeam. Godt at se det username igen.
Den med common rating, eller hvad det nu er, er rigtig nok. (Men de diskuterer vist nok stadig me myndighederne om det. Det er ikke helt klar endnu). Men det er ikke ligemeget hvad man bidder; dem som vil flyve RENT langt bidder styrmand A340. Dem som synes at den nye mulighed med kombineret kort/lang er sexet (yours truly incl. :) ) skal bidde A321. Oplægget er så, at man flyver som styrmand på A321, og tager en langtur med A340 (som relief pilot) en gang imellem. For at få tildelt denne tjeneste skal man ha´ fløjet A321 i et år først. Grunden til at man skal ha´ så (forholdsvis) høj ancennitet er at i den første biddingomgang, som vi lige har indleveret, kun når at modtage 3 A321. Ni mere følger senere.

ØL, :) jow for pokker. :) Det er ved at være længe siden. Sig til når du er i landet globetrotter.
Hvordan forøvrigt med ansøgningen. How´s LUX?? And life??

------------------
And now, I´ll just make a quick 360, and get outta here.

BK_Bandit
4th Feb 2001, 17:03
Testing

Moonbeam Purple
5th Feb 2001, 03:15
Hung - ja, det er vel en form for cyber version af "kejserens nye klæder" :)

Et job hvor man kan kombinere SH med LH må være det optimale - og så er de busser jo også nogle fine fly! Havde jeg muligheden, var jeg ikke i tvivl hvad der skulle stå øverst på min ønskeseddel!

Mht det sidste(ansøgningen), så mangler der kun frimærket nu! Jeg håber på at vende tilbage til DK(believe or not!) meget snart. At flyve ren LH de næste 30 år e desværre ikke mig.

C U soon!

MP

PiperChauffeur
6th Feb 2001, 01:47
Jeg hørte for nylig fra en SK 737 styrmand, at SAS ville forsøge at lade 737 styrmænd flyve som relief på 767. Men så vidt jeg ved er der ikke npgen præcendens i branchen for at lade en pilot flyve på de to typer samtidig? Men, ak, jeg er jo bare en uvidende soon-to-be pilot der ikke ved meget, er der nogen der kan be/afkræfte dette?
PC

Hung start
6th Feb 2001, 02:50
Piper, ja det er rigtigt. Det er planen. Vi må så se hvor mange der rent faktisk får chancen, da 767 er på vej ud. I perioden sep.2001 til sep.2002 forsvinder 5 ud af 13, og så vidt jeg ved sidder der allerede rigeligt med nye Relief piloter på 767.Såehhh!
Om det har været prøvet før, skal jeg ikke kunne sige, men jeg kan ikke se at det skulle være et stort problem.(Undtaget for bureaukraterne, selvfølgeligt :) ) Folk fra 737 skal kun være reliefs, og vil aldrig komme til at lande eller starte 767..

------------------
And now, I´ll just make a quick 360, and get outta here.