PDA

View Full Version : Sunair's pilotforening ?


Flare armed
26th Jan 2001, 02:25
Der går flere rygter i EKBI om at Sunair(læs Sundberg) fyrer piloter, har fyret ,eller truer med fyring af piloter, der bare gør de mindste tiltag til en pilotforening.

Kan det virkelig forholde sig sådan, at der hersker tilstande i Sunair, der kan sammenlignes med tiden fra før industrialiseringen ???

Just asking http://www.pprune.org/ubb/NonCGI/eek.gif

TheDrop
26th Jan 2001, 11:28
Sådan en åbenhjertig og ærlig ytring var aldrig kommet på det nye SAF med forfatterens navn på men er det at træde SunAir over tæerne ? Det synes jeg ikke. Vores branche er gennemsyret af at man ikke kan sige et pip, uden at blive sat udenfor - i hele branchen.

På den anden side er det vel bare et rygte så nu har hr Sundberg chancen for at tilbagevise det, eller eventuelle piloter derfra som kan fortælle de er i en pilotforening.

NIK
27th Jan 2001, 00:52
Drop, du har sikkert ret!

Men ofte er det nu bedre med lidt facts på bordet, frem for den sædvanligvis utålelige sladder man hører rundt omkring i krogene af luftfartsbranchen, om hvor elendigt vi har det, og om hvor utilstedeligt visse personer opfører sig.

Ofte er det jo en umulighed at tilbagevise løse rygter som måtte være forkerte, alene af den grund, at vi vel alle tænker - der kommer ingen røg, uden at der er ild et sted. Det viser virkeligheden jo desværre, at det gør der indenfor vores branche!

Afslutningvis skal jeg da tilføje, at det er et interessant spørgsmål som her er stillet, og et svar ventes med spænding! :)

MVH

NIK

circut breaker
27th Jan 2001, 03:37
>Flare > Det er fuldstændigt korrekt men det er da en gammel sag. Sådan har Hr. Sundburger da altid været. I sin tid da pilotforeningen skulle starte fyrede han 2 kaptajner som så fik arbejde inde ved naboen.
Nu er den ene tilbage i Sunair og den anden vist nok fyret af naboen :) Men at han skulle have fyret nogen for nyelig kan ikke passe. Der er da ikke flere at fyre , Er folk ikke rejst selv :)

smiert spionom
27th Jan 2001, 12:03
Hmmmm er selv ansat i firmaet som pilot og jeg har ikke mærket til eller kender noget til, at man fyrer til højre eller venstre. Det er rigtigt at mange har forladt firmaet de sidste måneder, men det skyldes kun maersk´s mangel på piloter og SAS ligeså. Så det er nok en and!!!!!!!!

circut breaker
27th Jan 2001, 12:48
>Smio?? Spiono???> Jamen så må det da være rigtigt når du siger sådan. Det er også svært at forstille sig en så sympatisk mand som Hr. Sundberg gøre sådan.

Enten er du brand ny styrmand ( der findes vist ikke andet i sunair i øjeblikket) og så kender du vel sætningen HANDLER HANDLER TAG MIN TASKE eller HANDLER HANDLER KOM HER OP MED KAFFEN osv osv som den sympatiske Hr. Sundberg siger. Det må også være svært at huske hvad så mange ansatte i så stort et firma hedder.

Hvis du er kaptajn ... Ja så må man undre sig over at du ikke kender til disse historier men så har du en irsk talende kollega du kan spørge.

Her kommer et lille slogan til den sympatiske Hr Sundberg :

Hvem er der nede i E. U. klager
Mens han Engelsk på halen flager.

:D :D :D :D :D sjovt nok hedder det engelske flag Union Jack.



[This message has been edited by circut breaker (edited 27 January 2001).]

circut breaker
27th Jan 2001, 12:55
>Smio?? Spiono???> Jamen så må det da være rigtigt når du siger sådan. Det er også svært at forstille sig en så sympatisk mand som Hr. Sundberg gøre sådan.

Enten er du brand ny styrmand ( der findes vist ikke andet i sunair i øjeblikket) og så kender du vel sætningen HANDLER HANDLER TAG MIN TASKE eller HANDLER HANDLER KOM HER OP MED KAFFEN osv osv som den sympatiske Hr. Sundberg siger. Det må også være svært at huske hvad så mange ansatte i så stort et firma hedder.

Hvis du er kaptajn ... Ja så må man undre sig over at du ikke kender til disse historier men så har du en irsk talende kollega du kan spørge.

Her kommer et lille slogan til den sympatiske Hr Sundberg :

Hvem er det der nede i E.U. klager
Mens han Engelsk på halen flager.

:) :) :) :) :) sjovt nok hedder det engelske flag Union Jack.

smiert spionom
27th Jan 2001, 14:21
Hmmmmm igen.
Hvis du lægger mærke til det, benægter jeg ikke noget om, at der har været bøvl vedr. pilotforening, men konstaterer blot, at der ikke pt. er nogle der bliver fyret som rygterne siger. Grunden til at jeg ikke benægter det er, at jeg ikke kender noget til dette, iden tid jeg har været ansat. Lyder til du selv har været der. Troede iøvrigt irlænderen kom fra Australien !?

[This message has been edited by smiert spionom (edited 27 January 2001).]

MD90jockey
11th Mar 2001, 19:48
Vedr. pilotforeningdebatten i Sunair. - nice try venner, men såèn får I nok ikke. Har selv fløjet der - TED-CPH 3 gange dagligt, 6 dage om ugen i +2 år.
Sunair er et skægt og hyggeligt sted at lære at flyve, men definately ikke stedet at blive pensioneret fra !
Have fun mens I er der, og se at få samlet en masse timer sammen så I kan komme videre...

Good luck

------------------
In thrust we trust