PDA

View Full Version : grønnere græs


Olsen
17th Jan 2001, 15:43
Er jeg den eneste der søger ud af SAS? Har hørt lidt rygter om andre men ikke noget konkret.

TowerDog
18th Jan 2001, 03:06
Vel, en kamerat av meg sluttet i SAS for noen år siden og tok jobb med American Airlines.
Han er meget godt fornøyd med sin beslutning.

Andre folk i SAS jeg kjenner trives særdeles godt.

Er ikke SAS fremdeles det beste jobben i Skandinavia??

------------------
Men, this is no drill...

Olsen
18th Jan 2001, 17:27
Jo, men det siger ikke så meget.

On GS
18th Jan 2001, 18:24
Hvad er så definitionen på et "godt" job?

Nite_Flite
20th Jan 2001, 12:49
Jo der er da folk der slutter....ikke så mange. Har mødt nogle der er sluttet og snakket med en del der har overvejet. Er selv i overvejelsesfasen!!
Der er mange muligheder derude, men fx. United, hvem tør det nu men US Airways situationen uafklaret?
Emirates tager en del...men dem der kommer til interview er folk med en del tid i vensterside på en jet..
Korean er bare kontrakt..
EVA er måske lidt langt væk...

Har du sagt op eller overvejer du også bare, Olsen!

Roger Turbojet
21st Jan 2001, 15:56
Nite_Flite:

Jeg kender en Kaptajn som flyver A300 for KAL. Det er ganske gode forhold, trods rygter.

Nite_Flite
22nd Jan 2001, 00:09
jo men er det ikke bare på kontrakt. Ikke at det er dårligt, bare anderledes. Hvem ville rejse hvis de fik chancen? det er en edder svær beslutning, ikk

Roger Turbojet
22nd Jan 2001, 13:56
Jo, det er kontrakt, og den er blevet fornyet de sidste 10 år uden problemer. Sådan er det mange stedder.

Næææ, det er egentlig ikke så en svær
beslutning. Når du fylder 60 vil du sikkert have tjent det samme (og lidt til) uanset hvad for en vej du går.

[This message has been edited by Roger Turbojet (edited 22 January 2001).]

B-744
23rd Jan 2001, 09:20
Til dem der måtte være interesserede i Emirates eller Cathay, fandt jeg lige denne sammenligning på Fragrant Harbour Forum. http://www.pprune.org/ubb/NonCGI/Forum7/HTML/001519.html

Noget tyder på at den økonomiske gevinst i Emirates ikke er så stor som mange, inklusive mig selv, gik rundt og troede. Jeg skal ihvertfald ikke skifte Hong Kong ud med ørkenen lige foreløbigt.

Mht. at forlade SAS så er det jo en kæmpe beslutning, men der er faktisk adskillige der har forladt firmaet de sidste par år, primært svenskere som er taget til Dragonair.

Roger Turbojet
23rd Jan 2001, 20:42
Til gengæld flyver Dragon Air kun mellem HKG og mainland China. Det er jo selvføligt også stort.... (og lønnen er god)