PDA

View Full Version : Job loss!!!!


liftdump
7th Nov 2001, 02:36
Well it looks like the plug went out......

SAS 3500 jobs, Braatens 800, Falcon 60. Premiair 75.

Who is next? any info from the rest of the carriers in Scandiland?


For all of you loosing your job, hang in there, "there is always a light at the end of the tunnel". (typical pilot saying)........ :confused:

Crossunder
7th Nov 2001, 12:01
Well, both Widerøe and Lufttransport are still hiring...

Bad-Man
7th Nov 2001, 23:06
TV2 havde dette som indslag her til aften:
Den verdensomspændende krise inden for luftfarten kommer til at koste endnu flere danskere i branchen jobbet. Efter at SAS tirsdag varslede fyringer af samlet 3600 ansatte i hele koncernen, følger både Mærsk Air og Cimber Air efter. Mærsk Air bekræfter over for TV 2-Finans, at selskabet allerede har forhandlet en fyringsrunde på plads med medarbejderne. Men selskabet vil ikke oplyse, hvor mange ansatte der skal fyres. Ifølge TV 2's oplysninger drejer det sig dog i første omgang om cirka 70 af de cirka 2500 medarbejdere. Også Cimber Air, der har omkring 380 medarbejdere, vil blive ramt. - Vi har set trafiktallene falde markant i oktober, derfor må vi reagere. Vi kommer nok til at reducere i rutenettet, siger Cimber Airs administrerende direktør, Jørgen Nielsen. Og det kan ifølge direktøren komme til at betyde fyringer.

Goldwang
17th Nov 2001, 04:21
Nu kan jeg jo så slutte mig til de hylende ulve med bagenden faretruende nær vandskorpen. :confused:
Jeg er ny her, og relativ ny i SAS, og er ikke sikker på om emnet har været oppe tidligere. Men er der nogen der har idéer til et evt. job in worst case. Jeg har lavt timeantal (ca. 600 totaltid) så jeg har store problemer med at se muligheder.
Jeg håber at der er nogen der kan komme med gode idéer.

Godlwang

TowerDog
17th Nov 2001, 04:58
Goldwang.

Welcome aboard PPRuNe.

Du sier at du jobber i SAS og har 600 timer totaltid??

Høres lite ut, hva er (var) opptakskravene i SAS med hensyn til flygetid?

tigerpic
17th Nov 2001, 10:17
jeg er glad jeg flyr kremvisper!

Vmu
17th Nov 2001, 15:55
TowerDog:

Det var ingen timekrav dersom man kom fra enkelte godkjente flyskoler. Kom man annensteds fra var timekravet 800, tror jeg. Det har ikke akkurat flommet over av piloter her i Skandinavia de siste par årene.

Goldwang
17th Nov 2001, 18:36
Det er som Vmu siger intet timekrav hvis man har fået uddannelsen ved en skole, som SAS har forhåndsgodkendt.
Timekravet fra andre skoler er jeg faktisk ikke klar over.
Og nej det er ikke mange timer jeg har. Problemet er at jeg ikke tror at der er andre airlines der accepterer mit time-antal selvom jeg kommer fra en SAS-godkendt skole.

Goldwang

Flathatter
18th Nov 2001, 12:47
That´s right. But they don´t tell you that untill after you hand over your money, or do they?

PropsAreForBoats
18th Nov 2001, 16:32
Ignore.