PDA

View Full Version : Danske piloter bosat i England ???


Scandinavian
10th Jan 2001, 01:43
Er der andre piloter bosat i England end undertegnede. Hvis, så kunne det være interessant at udveksle tips etc - og ikke mindst måske mødes til en-eller-anden form for Bash in the London Area ??

Jeg tror faktisk, at vi godt kan invitere vore Skandinaviske brødre og søstre med. Vi taler jo næsten samme sprog...(jvfr. tidligere post)



[This message has been edited by Scandinavian (edited 09 January 2001).]

Nite_Flite
11th Jan 2001, 00:04
hejsa...kan du ikke forklare mig lidt om skattereglerne i england. Jeg vil meget gerne flytte over. Tusind tak

X Scandinavian
11th Jan 2001, 00:33
Hej Scandinavian!

Godt initiv!

http://www.stockmaster.com/exe/sm/chart?Symbol=RYAAY&UPT=7143

Man kan jo ikke se bort fra denne graf, der til forveksling ligner skatte procent udviklingen i skandinavien, så der bliver jo fremover nok flyttet mod vest blandt scandinaver.

KADS
14th Jan 2001, 22:35
Goddagens Nite_Flite!
Bor i England och kan INTE rekommendera att bo i här. Tråkigt väder, MYCKET dyrt, (jag betalar 10.000:- skr per månad för 3 rum och kök) och personligen blev jag besviken på nivån av professionalism, åtminstone på mitt bolag. Men å andra sidan så är det mycket trevliga kollegor. Till lycke!

[This message has been edited by KADS (edited 14 January 2001).]

troubleatthemill
15th Jan 2001, 22:54
jeg er ikke pilot men arbejder dog i england og så må det vel være relevant. som almindelig lønslave er fordelene åbenlyse når man ser bort fra leveomkostningerne: skatten er lav.
a. dit personfradrag er på 4.385 gbp
b. de første 1-1.520 gbp betaler du 10 % skat af
c. alt mellem 1.521 og 28.400 gbp betaler du 23 % i skat af
d. og alt over 28.400 gbp betaler du 40 % i skat af

og hvis man har lidt på kistebunden har england en fordel frem for mange andre lande: hvis du kan sandsynliggøre at du ikke har til sinde at bosætte dig permanent kan du få status som "resident non domiciled" og det betyder at du kan føre alle eventuelle midler ud af danmark, placere dem i f.eks. luxembourg og efterfølgende gøre med dem hvad du vil; uk kræver ikke skat af afkast eller renter som ikke føres ind i landdet - hvis du er resident non domiciled.

X Scandinavian
17th Jan 2001, 14:11
Hej troubleatthemill!

Tak for informationerne, England er jo nok et af de bedste steder at slå sig ned her i Europa hvis man store indkomst / kapital. Og så taler de et sprog/har en kultur vi alle forstår.