PDA

View Full Version : la sortie des spoilers sur boeing 737-800


demapa
21st Oct 2010, 09:40
bonjour à tous,

Voilà je suis un passionné d'aviation, mais je ne suis pas pilote de ligne et confirmé. J'ai cependant de par le passé été pilote de planeur et aussi de Cessna 175, quand le pilote principal me passait parfois les commandes.

Ma question consiste à savoir s'il y a une altitude à respecter pour la sortie des spoilers sur un boeing 737 ainsi qu'une vitesse à respecter ?

D'aprés ce que j'ai pû lire : Il n'y aurait pas de limitation d'altitude et de vitesse concernant la sortie des spoilers sur boeing 737.

Donc on peut alors dans ce cas les sortir quand on veut.

Si ce que j'ai compri est faux ou vrai pourriez vous me le faire savoir s'il vous plaît, messieurs, merci.

En attendant je vous souhaite de bons vols à tous.

flyboyike
21st Oct 2010, 12:50
I understand your question, but I will have to answer in English, as my French is nowhere near good enough to write in. Here are some basic spoiler (speedbrake) limitations from Boeing (individual operators may be more restrictive).

In flight, do not extend speedbrake lever beyond FLIGHT DETENT.
Do not deploy the speedbrakes in flight at radio altitudes less than 1,000ft. Avoid rapid and large alternating control inputs, especially in combination with large changes in pitch, roll, or yaw (e.g. large side slip angles) as they may result in structural failure at any speed, including below VA. 737-6/900 without stiffened elevator tabs: Do not operate the airplane at speeds in excess of 300 KIAS with speedbrakes extended. WARNING: Use of speedbrakes at speeds in excess of 320 KIAS could result in a severe vibration, which, in turn, could cause extreme damage to the horizontal stabilizer.