PDA

View Full Version : Posten


knutta
5th Apr 2010, 18:33
Noen som vet hvilket selskap som skal fly for posten fremover? Hørte rykter om at det var et svenskt selskap som ikke betalte 2P,dette for å tiltrekke seg desperate piloter med få timer,med mulighet for å bli betalt kaptein om man jobber der lenge nok..Som trafikkflyger student synes jeg dette er en uting i bransjen,man skal tross alt få betalt for å jobbe!Er dette løse rykter eller ligger det noe i det?

BestGlide
5th Apr 2010, 18:50
Det er fortsatt Westair Sweden som flyr for Posten. De betaler sine styrmenn.

Init-Refpage
6th Apr 2010, 09:15
KNUTTA. Hvor i alle dager har du dette fra???

ATPgutt
6th Apr 2010, 11:29
"Noen som vet hvilket selskap som skal fly for posten fremover? Hørte rykter om at det var et svenskt selskap som ikke betalte 2P,dette for å tiltrekke seg desperate piloter med få timer,med mulighet for å bli betalt kaptein om man jobber der lenge nok..Som trafikkflyger student synes jeg dette er en uting i bransjen,man skal tross alt få betalt for å jobbe!Er dette løse rykter eller ligger det noe i det? "

Knutta, du betegner deg som "student", det betyr vel at du ser deg som mer intelligent enn de aller fleste som tar denne utdanningen. (Elevene).

Da går det an å sjekke litt.

Din post er mer å slenge dritt enn et spørsmål, og det er en "uting i bransjen". Du har lagt på såpass at man kan lure på hensikten.

Hilsen en i bransjen.

Init-Refpage
6th Apr 2010, 11:48
ATPgutt: Well said !!!:ok::ok::ok::ok:

bfisk
6th Apr 2010, 13:42
På den ene siden er jeg enig i at trådstarter sikkert kunne gjort litt bedre research, men på den andre siden er det et godt spørsmål fra noen som faktisk har mye på spill (tilsynelatende). Nå sitter jo vi fint i det her på berget med stort sett OK betingelser, også for styrmenn, i motsetning til hva vi ser ellers i verden. At noen som snart skal begynne å snuse på sin første jobb faktisk har våknet opp og luktet kaffen, syns jeg er prisverdig.

BestGlide
6th Apr 2010, 13:47
ATPgutt wrote: Da går det an å sjekke litt.


Det er vel det han gjør ved å poste her? :) Alle vet hvor mye rykter som går, spesielt når man er under utdannelse, så ikke unormalt at slike rykter oppstår.

knutta
6th Apr 2010, 16:21
ATPgutt: Hvorfor begynner du med person angrep, kun fordi jeg spør om det er noe sannhet i disse ryktene? Så vidt meg bekjent kan jo en student (uavhengig av hva han/hun studerer) kalle seg ELEV og motsatt?

Du skriver at du lurer på mine hensikter ved å poste dette i forumet, ja hva slags "skummle" hensikter skulle dette vært da? Jeg er under utdanning og stusset på dette, da jeg hørte dette fra en mangeårig kaptein i et av verdens største flyselskaper!

BestGlide: Takk for det. Det var visst vanskkelig for enkelte som leste dette å forstå at jeg kun lurte på om det var hold i hva jeg hadde hørt, da jeg ikke finner arbeids avtalene til dette selskapet slengende rundt på nette..

ATPgutt
6th Apr 2010, 17:35
Dersom du var ute etter informasjon ville det være bedre med "hvem flyr for Posten og hva tjener styrmenn der" enn "..som ikke betalte 2P,dette for å tiltrekke seg desperate piloter med få timer,med mulighet for å bli betalt kaptein om man jobber der lenge nok..Som trafikkflyger student synes jeg dette er en uting i bransjen..."

Det er kort vei fra "trafikkflyger student" til "desperat pilot med få timer" til "forsmådd søker som vil spre litt dritt etter avslag" så hvem vet på et anonymt forum. Det er ikke vanlig å spre negative usanne rykter om de man snart vil søke jobb hos.

BestGlide
6th Apr 2010, 20:40
Du glemte å ta med spørsmålet hans da: "Er dette løse rykter eller ligger det noe i det?" ;)

knutta
6th Apr 2010, 21:22
ATPgutt: har aldri fått noe avslagg i og med at jeg ikke kommer til å søke jobb før om hvertfall 1 års tid..Er som sagt fortsatt student,ja jeg tar meg friheten til å kalle meg dette.
Skjønner ikke helt negativiteten din til mitt post. Det eneste jeg ville var å få klarhet i om det faktisk var noen som hadde tenkt til å utnytte desperate nyutdannede piloter på denne måten. HVIS det skulle være/bli slik,jeg må pressisere ovenfor deg tror jeg:hvis,om,kan hende en gang i fremtiden,eller om hva jeg ble fortalt av denne kapteinen var sant, så hadde jeg skjønt de som fortsatt ville jobbet for 0kr måneden om dette er eneste mulighet til å skaffe timer..Det er overhodet ikke noe angrep mot de som skulle velge å gjøre dette,for det er en helt annen diskusjon..

Nok en gang, takk BestGlide. Synd det er noen som prøver å ødelegge tråden ved å påstå at jeg prøver å spre usanne rykter om noen,det er jo derfor jeg SPØR,for å ikke spre rykter!!:ugh:

bfisk
7th Apr 2010, 09:00
...og for the record, knutta, så finnes det noen foretak (uten å nevne navn) som i aller høyeste grad driver sosial dumping av piloter, fordi noen alltid vil gå i fella for å få den første "jobben". Søk etter pay to fly...