Log in

View Full Version : Ryanair - warning


olh
10th Nov 2005, 13:07
Generel informasjon til alle flygere som ønsker å begynne i Ryanair.
Original finnes her: http://www.pprune.com/forums/showthread.php?s=&threadid=197159[/url]
Det er rent røveri. Jeg hører til en gruppe på ca. 40 flygere som er fullt og helt satt på bakken for en udefinert periode. Ingen fra Ryanair sier noe, ingen informasjon, ingenting. Det er en hel rekke mennesker som har ventet i minst 3 måneder allerede, og siden de gjorde ferdig sitt flytypekurs ( ikke inklusive basetrening ), og har enda ikke gjort ferdig treningen. Muligens er de engstelige for at vi skal forlate selskapet så snart våre sertifikater har fått påskrevet typegodkjenningen. Ingen betaling, ingenting. Vi føler oss alle totalt forlatt. Vær klar til å måtte betale for uniformer, ID-bevis, og en rekke andre saker som ikke blir nevnt under intervjuet. De har avtaler med SAS og CAE, og må derfor konstant fortsette å sende folk til disse flyakademiene uansett om de behøver flere flygere eller ikke, hvis ikke så taper de penger. Det er ren butikk, og de vil lure deg. dessverre er jeg allerede innenfor og det er ingen vei tilbake for meg, men vær så snill å ille søk ansettelse der, ettersom de bare vil lure deg.
Link to original entry: http://www.pprune.com/forums/showthread.php?s=&threadid=197159
( Oversatt av Harald Olsen / [email protected] )RYANAIR: ADVARSEL

Weyland-Yutani
6th Dec 2005, 23:29
Takk for opplysingene og jeg må bare si at jeg vil aldri fly med Ryanair. Prinsippsak. De er bunnenn i Europeiske flyindustrien.

hilsen

W-Y

avoidryan
15th Dec 2005, 23:12
OLH

Da er vi flere i samme båt. Jeg har ventet 4, snart 5 måneder og ingen linetraining! Blitt lurt opp i stry! Forferdelige saker som ingen kunne ha den villeste aning om da man skrev under på kontrakten.

Vil ikke anbefale NOEN å gj¸re det samme. Er faktisk bedre å kj¸pe seg linetraining et annet sted om man har muligheten. Da får man hvertfall kontinuitet i treningen, selv om det koster penger.

Dette er ingen ting annet en en stor skam for luftfarten, og forbruk av dyktige mennesker som fortjener mye bedre.

STAY AWAY

Bengt Engel
16th Dec 2005, 15:21
FC or FO position?