PDA

View Full Version : The fate of Minerva Airlines


FreighterJock
26th Oct 2003, 22:07
hello everibody...Just heard a rumor 'bout Minerva...and doesn't look any good.
Radio Scarpa said last day all the ops have been shut down all of a sudden...besides without any apparent reason:(
I feel for all the colleagues that have been working theis asses off for nothing and I hope they find a bit of stability in one of the most unstable jobs..:mad:

Speevy
26th Oct 2003, 23:09
Fisrt of all, I am really sorry for those pilots that will be involved, It's a shame that another company goes down like that!
I just would like to remind everybody that is the same company offering a type rating a thre month of Line training for 35000 euro!!!
Shame on them

Lupin
29th Oct 2003, 23:13
I'm a pilot for Minerva Airlines. The situation occured was really unexpected: in 12 hours the company suspended flight operations and began his downsize. We supposed things did well, that's why we started a few more transition courses on the Dornier 328 for six guys, with 3 months of line training. No one of the company could imagine before saturday a story like this.
We're waiting now for a miracle, and to re-start operations as soon as possible, but it's really a trouble.

Sincerly

Lupin, First Officier Minerva Airlines S.p.A.
FD328-110

Speevy
31st Oct 2003, 04:36
ok guys, some good news but be very carefulll, these are confidential info.

Friulia, the biggest investment association in Friuli (North east Italy) is thinking of managing Minerva under a rental agreement.
Friulia has already shown interest in the aviation market (they were planning to invest in AIRBLU, a small project that had as main aim to start a Low cost airline in North east Italy).

I know that this project is a bit fishy if you know what I mean and I am sure that the big guys from Friulia know it, so there are good chances that Minerva will keep going as usual but under a different name and after some cost cutting operations (Friulia wants to copy what a lot of english airlines have been doing for a while)

I hope this helped and I hope you guys will keep your job

Good flying to everybody

pinguino
1st Nov 2003, 16:48
spero vivamente che la cosa si risolva nel migliore dei modi, non solo per le persone che sono direttamente coinvolte ma anche per noi tutti. Credo che questa cosa abbia messo a tutti un certo senso di angoscia, vedere una compagnia come minerva, che godeva di una ottima reputazione, che si trova da un giorno all'altro in grosse difficolta' mi fa pensare che oggi non si puo' stare sereni da nessuna parte. Che tristezza....
:ouch:

Lupin
2nd Nov 2003, 22:41
Caro Pinguino hai proprio ragione. Penso che in fondo sia cos' per tutti. Queste sono le regole del business e a queste regole dobbiamo uniformarci. Contro queste regole dobbiamo però anche combattere con la preparazione, la professionalità, la volontà e il sacrificio per fare in modo che altri, tra qualche anno, non scrivano in questo forum gli stessi commenti che di cui oggi stiamo dibattendo.

Spero che in futuro si possa vedere una Minerva rinata, magari sotto un altro nome, sicuramente sotto una gestione più corretta e più preparata nel gestire l'azienda. Aspettiamo quindi i tempi che verranno.

Buon lavoro a tutti,

Lupin
FO Do328 Minerva Airlines

azdriver
8th Nov 2003, 23:52
Non sò cosa abbia portato Minerva in questo disastro per me inaspettato. Non sò se i colleghi piloti assistenti di volo personale di terra ne avessero sentore. Non sò se i dirigenti della società abbiano fatto il possibile per evitare la catastrofe....L'unica cosa che sò per certo è che alla fine ho altri colleghi ed amici per strada, gente qualificata, rispettabile, con una reputazione, professionalità. Posso immaginare il clima di disagio ed incertezza in cui navigano ora. Me ne dispiaccio profondamente. Spero vivamente che riescano in qualche modo a tornare a lavorare il piu' rapidamente. Tenete duro e non esitate a chiedere aiuto.

Un abbraccio

Azdriver

JOB HUNTER
21st Feb 2004, 21:24
era cosi' che la chiamavamo un po' tutti e mi dispiace vedere che cete cose accadono anche nel ricco nord est . cmq ragazzi scappate all'estero dove ancora ci considerano molto bene ( in effetti come preparazione .....) e dove non ci sono squali che rischiano la nostra pelle ma Signori Manager che gestiscono realmente compagnie aeree dove male che vada lo stipendio te lo danno sempre e comunque.

In **** alla balena