PPRuNe Forums - View Single Post - SAS recruitment
Thread: SAS recruitment
View Single Post
Old 23rd Nov 2013, 19:07
  #229 (permalink)  
truckflyer
 
Join Date: Nov 2011
Location: Somewhere close to me
Posts: 742
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
"Ramrise"

We already know of the guys from the flight school in Denmark, that was NON TYPE-RATED, and who was selected by SAS. Although in all emails with SAS recruitment they told us that TR on CRJ was requirement that was very strictly followed.

When I showed the article by email, I just got a SMILEY face in response.

So yes, clean and honest Scandinavia, not so much! Just as corrupt as any other country in the world, if not worse, unless you are a Daddy boy, your chances are close to none to get into SAS at this moment.

"Hei Kxxxx,

Takk for det svaret, beklager men det som forvirret meg var en repotasje fra dansk TV 2, hvor de fortalte at SAS hadde ansatt 6 nye piloter direkte fra flyskole i Roskilde uten typerating. Derfor trodde jeg at det kanskje var mulighet aa soke dersom man ikke hadde TR, men jeg husker annonse e-mail skrev at man behovde TR, saa jeg beklager saa meget, men det var dette som forundret og forvirret meg litt.



Link fra TV sendingen er her:


http://nyhederne.tv2.dk/video/index/id/67665715/"
(PS video linken virker ikke naa lengre saa langt jeg er klar over det)

Dette var svaret:

Ikke noget problem. ;-)



Med venlig hilsen



Klaus

Team Pilot Recruitment



Tidligere email fikk jeg dette svaret:

Du kan kun søge hvis du opfylder alle betingelser! Vi skriver tydeligt at man SKAL have typerating.

Søger du uden typerating risikerer du at din ansøgning bliver slettet.

Med venlig hilsen


Klaus

Team Pilot Recruitment


Saa med denne bakgrunnen dersom man ikke kan innromme at det er noe raattent i recruitment hos SAS, da er du utrolig naiv og godtroende, og disse emailene med SAS beviser at det er noe som ikke er helt godt der.

Trauste og stabile skandinaver, tror ikke at dette finnes svin blant sine egne desverre. Men noen av oss vet litt bedre!
truckflyer is offline