PPRuNe Forums - View Single Post - SAS recruitment
Thread: SAS recruitment
View Single Post
Old 29th Apr 2013, 11:39
  #153 (permalink)  
empati
 
Join Date: Dec 2004
Location: Moss
Posts: 144
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
SAS recruitment

Siste:

SAS ekspanderer og ansætter piloter
SAS skal rekruttere piloter til baserne i København, Stockholm og Oslo. Siden 2001 har SAS ikke ansat nye piloter, men i løbet af foråret skal vi sige velkommen til 85. De første er allerede ombord.

Simon Andersen tog sin pilotuddannelse på flyveskolen i Roskilde. Som nyuddannet pilot havde han et stærkt ønske om at komme til SAS og ansøgte også dengang i 2009, da han blev færdig. Først blev det til nogle år hos Cimber Sterling som pilot på CRJ-200, og så et kort stop hos TNT Express. Men nu er jobbet som pilot i SAS en realitet, og den 3. juni begynder omskolingen til CRJ-900. Først skal Simon tage kurser i alle manualer og gennemføre ture i simulator. Derefter står den på line training med en instruktør.

- Jeg er virkelig glad og ser frem til en helt ny livsstil med et job, hvor basen er tæt på min bopæl. Jeg glæder mig også til at få en masse nye skandinaviske kolleger, siger Simon Andersen, der oprindeligt er fra Nordjylland, men nu bor i København.

- Jeg har fulgt med i den turbulente tid for SAS, men jeg tror på det nye SAS, og jeg synes det er fedt at være med. Der er selvfølgelig stadig udfordringer, ikke mindst konkurrencen fra lavprisselskaberne, men jeg tror også på SAS’ produkt og på, at vi har et brand, der står for kvalitet.

SAS rekrutterer på alle tre baser

SAS har i april rekrutteret 20 nye piloter til basen i København og 10 til Stockholm. Senere på foråret skal der 10 yderligere ind i København, 25 i Stockholm og 10 i Oslo.

- Vi ekspanderer i 2013. Vi åbner nye ruter og udvider samtidig med, at mange af vores dygtige piloter går mod pensionsalderen. Det betyder, at vi fremover har et markant behov for nye piloter og kabinepersonale. Det glæder mig, at vi også kan være med til at skabe arbejdspladser for piloter i Skandinavien på gode skandinaviske ansættelsesvilkår, siger flyvechef Per Schrøder.

Af er de 20 i København er 14 erfarne piloter og seks er helt nyuddannede – og dermed også meget unge.

- Vi har ikke fået nye kolleger ind i over 12 år, og jeg tror det er rigtigt godt at få nogle unge mennesker ind, som ser med nye øjne på SAS og kommer med helt nye ideer. Det glæder mig meget, og jeg byder dem varmt velkommen.
empati is offline