PPRuNe Forums - View Single Post - norvegian air shuttle jobs info
View Single Post
Old 9th Oct 2012, 20:00
  #135 (permalink)  
truckflyer
 
Join Date: Nov 2011
Location: Somewhere close to me
Posts: 742
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Goldenbawls!

Artig, dersom du har problem med Engelsken min, saa er det vel heller du som har problem med aa forstaa Engelsk!

Gidder ikke mere PPRUNE skitkasting - bortkasta tid!

Jeg har en jobb aa forbrede meg til, en jobb hvor jeg faar betalt for aa fly, kan ikke klage paa! Selv om det tok meg 43 aar!

Tenk deg noe annet, jeg gjennomforte PPL/CPL / ME/IR /MCC ute ei krone i gjeld!
Og jeg fikk jobb garanti/kontrakt for jeg startet TR, som ogsaa har blitt gjort uten ekstra gjeld!

Men for noen av oss i denne verden, som har bodd i utlandet mesteparten av livet, saa har vi sett hva resten av verden har aa tilby, og funnet ut at Norge er ikke saa ille likevel!

Hva fremtida bringer vet vi ikke, men at de som er "old school" eller for fattige til aa betale sin egen TR, skal angripe de av oss som har vaert flinke til aa opparbeide oss langsomt, uten aa sette kniven paa strupen med gjeld osv., syntes jeg er rikt!

De fleste "old school" - har ingen kontakt lengre paa bakkenivaaet i bransjen! De tror de vet alt, fordi de gjorde ting paa sin egen maate i fortida, desverre har verden endret seg enormt de siste 5 -10 aar!

Som tidligere bedrifts eier, hvor jeg hadde til tider mange ansatte/ og kontrakts personell, saa er det helt klart at jeg saa store fordeler for mitt eget firma med kontrakts personell, spesielt pga de store arbeidsgiver avgifter og sosial stonader man har i Norge!

Helt klart at den Norske staten er ogsaa veldig graadig, og for at ting skal lose seg, saa maa det ogsaa en politisk vilje til for aa gjore Norske bedrifter mere konkuranse dyktige!

Men jeg gidder ikke aa begynne paa dette, fordi for noen saa er det umulig her aa holde en saklig debatt, og prove aa finne svar/losninger, istedet for flere splider/strider mellom de ulike gruppene innenfor det samme yrket!

Jeg er UTROLIG takknemlig for jobben jeg har faatt, hvor jeg faar betalt under linjetrening osv. Desverre vi kan ikke faa alt vi onsker med engang, men naar til og med noen saa "dum som meg" har klart aa faa seg jobb, saa er det haap for alle!

Ikke sant Goldenbawules!!!!!!!!!!!
truckflyer is offline