PPRuNe Forums - View Single Post - Widerøe tar over for SAS...
View Single Post
Old 18th Feb 2010, 07:53
  #13 (permalink)  
Cloud surfer
 
Join Date: May 2000
Location: Norway
Posts: 158
Likes: 0
Received 0 Likes on 0 Posts
Hei Guttn;

Så denne livbåten er slettes ikke ei balsaflåte. Det er endel SAS piloter som bor i nord, så dette er helt sikkert midt i blinken for dem.
Kanskje det, men man kan vel da undres hvorfor de ikke bare søkte Widerøe i utgangspunktet? Kanskje vi alle var ung og dum en gang... ikke vet jeg. Men at det er en god jobb de går til, det skal vi være helt enige om. Muligens Europas beste arbeidsplass. Men det kostet dem dog en hel landsdel med ruter og 6 flymaskiner..

At en SAS kaptein kan havne på kortbane på Finnmarka ser jeg heller ikke problemet med. Det virker som om det er en oppfatning blant endel at man er født til å bli kortbanepilo
Nei, man er selvfølgelig ikke født til det. Man sitter gjerne i 6, 8 eller 10 år som styrmann før man slippes ut alene. Kanskje det ikke er bekymringverdig at erfarne SAS piloter som muligens aldri har fløyet propell i sitt liv (bortsett fra uttakflyging på MFI-15) havner som DE kapteiner på Finnmarkskysten? Men i mine øyer er det to helt forskjellige operasjoner. Men der er selvfølgelig nok av piloter i SAS som har masse av erfaring fra nord, med tid fra SAS Commuter i Tromsø, "vanlig" innenriks i Norge på vinterstid i SK og BU, eller har tidligere liv i Busy Bee, Lufttransport, Norving eller Widerøe selv.

Uansett; Jeg er ikke i det minste tvil om at sikkerheten blir ivaretatt på aller best måte; jeg bare lurte litt på detaljene.
Cloud surfer is offline