PDA

View Full Version : Gear down, three green

ILSTOMIN
11th May 2007, 17:54
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=196412

Så var konklusjonen at det var instruktørens feil, ikke en bombe, jeg har flydd med han....

Gamle gode Rørosfly...

:}

aeromike34
11th May 2007, 21:20
skadefryden blir for stor..... Husk, det finnes 2 typer piloter....

1. De som har landet med hjulene inne....

2. De som enda ikke har gjort det....:E

Diper
12th May 2007, 10:20
Så du mener at alle piloter kommer til å lande med hjulene inne?

Min påstand er, uansett om man har gjort noe dumt eller ikke, er man 74 år bør man ha sluttet å fly for lenge siden.

sega
12th May 2007, 20:56
Og min påstand er at om man liker å holde på med noe så hvorfor ikke gjøre det så lenge man kan?

ILSTOMIN
12th May 2007, 22:28
Støtter at man må holde på så lenge helsa holder, men det skal sies at med 24.000 tusen flytimer så bør du huske "gear down - three green".

Kanskje legge instruktør delen på hylla og kanskje bare fly for pleasure....

BestGlide
12th May 2007, 22:36
74-åringen er fortsatt instruktør hos Rørosfly, så han har ikke lagt noe på hylla.

ILSTOMIN
12th May 2007, 22:51
Ja, det er vel ikke så mange MEP instruktører i norge.
Prisen på G.A fly er over 3 ganger det du betaler i usa.
Her jeg bor koster 1Liter 100LL 15.57Kr ! ! ! !:ugh:

Og enda vil den Rød Grønne regjeringa sette opp avgiftene på drivstoff.

Det norge ikke forstår er at norge slepper ut 0.2 PROMILLE av verdens CO2 utslipp..... Ikke en dråpe i havet engang...

bfisk
20th May 2007, 02:35
Når man leser om slike bensinpriser er det gøy å vite at noen får leie multi for $100 i timen... :D

Capt. Inop
20th May 2007, 15:10
Bruker man ikke sjekklister i Rørosfly?

bfisk
1st June 2007, 16:20
Det blir jo spekulasjon, men jeg ser mye "dritt" når det kommer til bruk av sjekklister der jeg instruerer. Forsøker å innprente det gang på gang, men folk misser items hele tiden. Enten blir hele sjekklista glemt, eller gjort fra memory. Så ser man også at selv om folk er flinke og plukker frem sjekklista, blir den likevel gjort fra memory - typen lese gjennom, og "ja, jeg har gjort det, gå til neste punkt" uten å faktisk verifisere i cockpit. Da kan man like gjerne la vær... Stadig ser man også at items blir utsatt - bare for å bli glemt på et senere tidspunkt.

Når det er sagt skal jeg være den første til å innrømme at jeg ikke alltid får med meg alt. Heldigvis har jeg ikke kommet i trøbbel for det hittil - det værste har vel vært en go-around uten props full forward i en seminole, og en del takeoffs i diverse cessna-varianter med mixture lean. Det går ikke an å unnskylde - bare å forbedre.