View Full Version : Airway P856 Marseilles area

beerdrinker
22nd Jun 2011, 10:56
SVP

Can any body help with a filing problem? Airway P586 from ABLAK to NIRDO has a minimum altitude of FL55 shown on the chart and on the desciption in the AIP (ENR 3.1-40). However the notes say that between ABLAK and GILON FL less than 115 is "utilisable uniqement sur instruction ATC" and between GILON and NIRDO FL less than 145 is "utilisable uniqement sur instruction ATC"

So how does one file a Flight Plan along P586 if one does not want to fly at FL145 (115). I wanted to continue at FL 80 which was the level I had flown from my departure point near Begerac

The last time I flew the route I filed to change to VFR at ABLAK and back to IFR at NIRDO, but that confused the controller "Why do you want to change to VFR?" My reply was I had to file that way to beat the Brussels computer!!

Thank you,

BD

SVP

Est-ce qu'corps peut aider avec un problème de classement ? La voie aérienne P586 d'ABLAK à NIRDO a une altitude minimum de FL55 montré sur le diagramme et sur le desciption dans l'AIP (ENR 3.1-40). Cependant les notes indiquent qu'entre ABLAK et GILON FL moins de 115 est " ; instruction utilisable ATC" de sur d'uniqement ; et entre GILON et NIRDO FL moins de 145 est " ; instruction utilisable ATC" de sur d'uniqement ;

Ainsi comment fait un dossier un plan de vol le long de P586 si on ne veut pas voler à FL145 (115). J'ai voulu continuer à FL 80 qui était le niveau que j'avais piloté de mon point de départ près de Begerac

La dernière fois j'ai piloté l'itinéraire que j'ai classé pour changer en VFR à ABLAK et de nouveau à IFR à NIRDO, mais cela a confondu le contrôleur ; "Pourquoi voulez-vous changer en VFR ? " ; Ma réponse était moi a dû classer de cette façon de battre l'ordinateur de Bruxelles ! !

Merci,
BD