View Full Version : Jeres drømmejob med base i DK?

sellect
25th Jan 2011, 20:36
Hej Alle,

Kunne ikke lige se, at dette havde været oppe før. Men hvordan ville jeres drømmejob med base i Danmark se ud?
Altså hvilket firma, longhaul/shorthaul, hvilken base osv, samt hvorfor?

Lad os holde SAS udenfor lige pt. :)

Quagmire85
25th Jan 2011, 21:44
Thomas Cook... uansett base er det nok det selskapet med best vilkår!!!!!

sellect
27th Jan 2011, 09:21
Det var ikke mange svar indtil videre. Andre?

CMN
27th Jan 2011, 11:25
NetJets Europe.
Arbejder 6/5 og ansat/beskattet i UK.

aloha1985
27th Jan 2011, 16:43
Ja takk :}

Goldenbawls
27th Jan 2011, 19:15
I would have to concur med begge forslag. Men det er virkelig epler og bananer. Eller var det appelsiner? :}

Man må vel først velge corporate vs airline. TC Scandinavia er nok helt på topp per nå foran SAS også, med forbehold om hvordan den nye avtalen til SAS blir. Men så skulle vi jo holde de utenfor.

Det finnes andre alternativer også, TUIfly Nordic og Novair er most definately up there i topp. Og Widerøe har vel danske piloter som pendles inn på betalt billett?

Cimber/Norwegian/Ryanair faller vel alle mer eller mindre i samme bås. To each their own.

Men jeg må si meg mer nysgjerrig på motivasjon for trådstarters motivasjon? Regner med det kun er av ren interesse. Dersom du tenker å bruke info på et anonymt forum jobbsøkingsøyemed så passer vel den gamle klisjé: If you really need to know, well then you don´t.

sellect
29th Jan 2011, 15:34
Der er skam ingen skjulte motiver. Var bare ren interesse at vide hvordan andre ser på de forskellige jobs, da vi alle har forskellige prioriteter. :)
Personligt har jeg altid set mig selv som en airline guy, men igen kommer jo an på, hvad der er vigtigt for en personligt.

Men selvfølgelig er tråden også ment som inspiration til andre jobs.

Albicilla
29th Jan 2011, 16:15
hva med Norwegian? Jet-time? Primera Air? Noen som har inside info eller kommentarer der? (beklager hvis det er litt off-topic, siden jeg svarer med et spørsmål)

Guttn
31st Jan 2011, 10:21
Med base DK er nok TC på førsteplass. Netjets har vel entry ports hvis jeg har forstått det rett, men de har det også veldig fint (selv om de hadde det bedre før sparekniven kom fram for noen år tilbake). SAS er nå en gang SAS. Storhetstiden husker man, men den er her ikke lenger.
Men hvordan er ståa hos Star Air?

CMN
31st Jan 2011, 10:47
NetJets har 'Gateways'. Du starter din duty dag 1 ved check-in i CPH 1 time før din airline. Ca. 40 gateways i Europa, og du kan frit vælge og swappe mellem disse.

Star Air er en DK AOC, men med base i Køln.